Ekstra isolering af 1. sal ydervægge


Hej igen :-)
en ting mere jeg har gået og funderet over.

Jeg skal have isoleret min 1. sal yderligere, altså de skrå vægge og ud mod skunken. Jeg ved ikke helt hvad jeg selv synes er mest rigtigt. 

Min kammerat, som er tømrer forslår mig at jeg skruer alle reglarne på vandret med 60 cm mellemrum og så lægter imellem (lodret) i en afsted der passer med vægbeklædningen (gips).

Har lige lavet en meget grov tegning for at illustrere hans forslag, håber det giver mening.



Mit eget forslag er vist lidt mere traditionelt. Nemlig vandrette reglar i bund og top, og så skruer lodrette reglar direkte på spærrerne.

men hvad er bedst, hvad ville i gøre? Og sidder der måske nogen med et 3. løsningsforslag :-)

på forhånd tak,

Tom

Hej igen :-) en ting mere jeg har gået og... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hov!!!
Hvorfor vil du have "kold" skunk?
Det er væsentligt simplere at lave en "Varm" ditto.

Det bliver nok også sådan at lægterne bliver skruet ind i mellem reglarne, altså korte stykker ad gangen. Det er ganske vist et lidt større stykke arbejde, men de burde nok kunne presses ind i isoleringen uden det gør så meget.
Skrevet af hpox på 06 jun 2011 20:13
Hov!!!
Hvorfor vil du have "kold" skunk?
Det er væsentligt simplere at lave en "Varm" ditto.

Den må jeg vist lige have forklaret lidt nærmere :-)

Ved kold skunk isoleres lodret langs skunkvælggen og vandret i etageadskillelsen ud til ydervægens isolering.

Ved varm skunk isoleres i tagfladen indtil denne støder sammen med ydervæggen.

"Varm skunk" er derfor ikke et ulovligt vækstområde for euforiserende planter som nogle tror.  :o)

Se her;
http://guiden.rockwool.dk/konstrukt...?page=2147 

Hvordan monteres de langsgående reglar på spær bedst?
Jeg tænker på at de pga pladevægens vægt (eks gips) har et vrid nedad. Jeg har tænkt mig at bruge 70'er reglar.
1) 90gr hulplader. Der bør holde, men der skal godt nok mange til (og spærene er rettet op).
2) Kraftige skruer "horizontalt ind" øverst på reglen.
3) Kombination af disse, f.eks. hver anden
 
Eller hur?

 

Annonce
Skruer ville klart være nemmest.
Hej.

Jeg er MEGET interreseret i den tegning KCT har lavet. Jeg er ved at kigge på netop en løsning til at få mere isolering i væggen så jeg ender på 310 mm.
Der kan være 95mm mellem spærene. Afstanden varierer her, så der skal skæres en del.

Men jeg tænker at bruge 120mm reglar til de vandrette med 960mm mellem hver og så 95mm til de lodrette med samme afstand.
Det skulle passe med en bat på 570x980, henholdsvis vandret og lodret.
Er det ikke korrekt antaget?

Ville det være en idé at sætte et patent bånd fra undersiden af de vandrette reglar op på spærret, så man "kroger" den? Jeg er lidt bekymret for vægten af gipsen vil bøje dem nedad.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis