lav knirkende lamel seng. Hvordan?

Hej gør det selv folk.

Jeg har en gammel seng sikkert 20 år gammel eller mere. Den knirker dog mere og mere og er begyndt at blive lidt træt af det.

Den knirker bare man vender sig i sengen og synes det blir værre og værre.

Er der nogen som har en ide hvad kan kan gøre ved det? Altså sengen er sådan set af træ hele vejen rundt så mener ik der er noget man kan smørre så hvad kan man så gøre for at få den til at holde mund?

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så længe det bare nøjes med at knirke ! når det holder op ligger du på gulvet. Og mon ikke der er kommet lidt vægtforøgelse på dig igennem de 20 år ?
Du kan fastskrue hver enkelte lamel, men husk at der skal bores for til skruerne.
Det med at skrue dem fast skal da prøves i aften.

Den med vægten... Den sved for er faktisk gået på skrump.
Skrevet af hawk på 04 jun 2011 17:52
Det med at skrue dem fast skal da prøves i aften.

Den med vægten... Den sved for er faktisk gået på skrump.
Jamen så skal du jo ikke skrue dem fast, for når sengen så holder op med at knirke, har du idial vægten igen. Det må da kunne bruges som en form for igangsættere terapi

Skrevet af hans2.hansen på 04 jun 2011 17:32
eller smøre den med sterin.!
så undår den at knirke i takt.

Nå NÅ ! smøre du den med stearin Hans2, hmmmmm ! hvad siger kæresten til det ?
Annonce
Undskyld lidt off topic, men jeg læste overskriften som at du ville fremstille en seng der knirkede og tænkte på, om du vogter datterens dyd, om ikke med et jagtgevær, så med lyd.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

ha ha ja og ideal vægten er faktisk kun 15 kg mindre, men hold da op hvor er det svært i det hele taget at få starten.

Jeg tror bare jeg skruer den fast og så hvis jeg en gang taber mig kan jeg skrue dem ud igen for at se om jeg nu også har nået ideal vægten ;o)
Nå men jeg skruede så hver enkelt lamel fast i går og må sige vi har sovet en hel nat lydløs. Det var skønt

Næste projekt bliver vidst en ny seng ;o) Men tak for hjælpen Håndværkeren
HÆ HÆ !
Du fik lige nogle minder frem på lystavlen ! For ca 40 år siden da mine forældre levede, havde min Mor været i Jydsk Sengetøj og købt nye senge. Det var jo noget værre diller daller, de der lister der skulle holde lamelbundene, var blot spånpladestrimler der var hæftet med maskin klammer og de var kun 12 mm. brede. Min Far var en lille tæt og meget muskuløs mand og når han om natten vendte sig i sengen gik det ret voldsomt til.
Men denne nat glemte han aldrig siden hen, for da han om natten lavede sin vendning lå han på gulvet med et brag !!!!
Jeg måtte så op og pille de spånpl. strimler ud og lime / skrue nogle 2,5x2,5 cm lister på. Hvorefter jeg skruede alle lamellerne fast. Det brokkede Mor sig så over da sengen efter 5 år igen skulle udskiftes.
Ja det med at udskifte sengen ser jeg nemlig heller ikke frem til men da den bare skal skrottes alligevel tænkte jeg at køre den igennem med stiksaven eller bajonetsaven så skulle vi gerne være ude over det triste problem igen for der var sgu da mange skruer der skulle skrues i og først bores for ved det tog da et par min...
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis