Lav-Plæneklipper

Jeg kan høre at mange af de plæneklippere der er i nabohaverne kører ujævnt. De kører konstant op og ned i omdrejninger, og jeg syntes også min så småt er begyndt.

Nogen der ved hvorfor de gør dette. Jeg har lige skiftet olie, det er alt hvad der er gjort ved den siden jeg købte den for 2-3 år siden. Har prøvet at pille svampen helt ud af luftfilteret, hjalp heller ikke.

Nogen der ved om oliestanden på sådan en b&s motor er med oliepinden skruet helt ned eller er det uden den er skruet ned (har forlagt manualen).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg mener at olie pinden er skruet i for at måle den rigtig olie stand.
efter manualen forskriver.!
På bådmotorer skal man ikke skrue pinden i... og tror heller ikke man skal på sådan en fætter der...

Det skumfilter du har pillet ud, skal fedtes ind i filterolie. Efter det er renset i kraftig sæbevand.. og skyllet og tørret.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er sikkert den her membran som skal skiftes http://www.lytek.dk/shop/membran-og-pakning-3070p.html
har lige lavet det på min gamle klipper - den kører som en ny nu
på nogle BS motorer reguleres gassen ag en flap, der stikker ind i luftstrømmen fra køleblæseren. Hvis der sidder meget snavs i indsygningshullerne, eller der er blokeringer omkring nogle af ribberne, så luften ikke strømmer frit kan give flukterende RPM.
Der kan også over vinteren være kommet lidt mekanisk træghed i flappens og/eller fjederens frie bevægelighed, hvilket også kan få maskinen til af gå op og ned i omdrejninger.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

på de billige b&s motorere, der sidder på de små plæneklippere, er det altid membranen der er mørnet, derved suger den falsk luft. Det passer perfekt med det, når du siger dem er 2-3 år gammel...
Annonce
En maskine til næsten 3000 kr. og så skal den have service for forældede dele efter 2-3 år, det er sgu da noget uholdbart bras. Jeg har 250 m2 græsplæne, det er jo ikke hele roskilde dyreskueplads jeg har slidt den med.

Hvor sidder denne membran.

Der sker ikke så meget i sagen da den godt kan klippe, det tager bare lidt længere tid.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

"Thread in to check"

Skru i for tjek af oliestand.

Ok, det står der ikke på min oliepind. Der står kun, do not overfill.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Den vil jeg godt nok oversætte anderledes....
Thread betyder tråd.. ligesom vi skriver i en tråd nu.. Men Thread a needle betyder tråde en nål.

jeg kan ikke nogen finde en vending hvor Thread betyder "skrue"


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Thread betyder "gevind" i denne sammenhæng!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis