Lav-Plæneklipper

Jeg kan høre at mange af de plæneklippere der er i nabohaverne kører ujævnt. De kører konstant op og ned i omdrejninger, og jeg syntes også min så småt er begyndt.

Nogen der ved hvorfor de gør dette. Jeg har lige skiftet olie, det er alt hvad der er gjort ved den siden jeg købte den for 2-3 år siden. Har prøvet at pille svampen helt ud af luftfilteret, hjalp heller ikke.

Nogen der ved om oliestanden på sådan en b&s motor er med oliepinden skruet helt ned eller er det uden den er skruet ned (har forlagt manualen).

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kan høre at mange af de plæneklippere der er i... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo oliepinden fra min plæneklipper.
Det er ikke fra en symaskine.

På den anden side står der forøvrigt "Do not overfill".

Den kan måske også med lidt god vilje forstås lidt tvetydigt.
Men man kan vist ikke (i DK) få taget sit kørekort for at have indtaget en formiddagsbajer for meget, mens man styrer rundt med græsslåmaskinen?

Ihvertfald ikke så længe man holder sig fra offentlig vej. 
peterR, vær nu ikke sur over en klipper til 3000, går istykker efter tre år. Tænk, hvor meget du får for pengene. Træk moms, fortjeneste til butikken, fragt, importørfortjeneste, fabrikkens fortjeneste - ud af prisen og du lander på 6-700 kr. og så holder den måske 10-12 år. Det er sgu bedre end avisen - den holder kun en time

 

Hvis den går i stykker efter 3 år, holder den jo netop ikke 10-12 år??

Er det godt?
Eller er det bare godt nok?
Der er intet der er tærret, ødelagt osv. havde den slilt ad i weekenden, alt er som nyt. Jeg troede netop B&S stod for lidt kvalitet ift. mange andre mærker. Kikkede også på honda, men den var meget dyr. Det plejer ikke være motoren der står af på mine maskiner, det plejer at være bunden der tærer op.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg kan fint følge din skuffelse og ærgrelse over B&S. Desværre må man sige, at Østasisasiske motorer langt overgår B&S.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
HansW - jeg mener, at et driftstop og rep efter 3 år er ok. Levetid på 10 år er efter min mening, når hele maskinene er kassabel.

 

vile.

så hvile symaskine være udstyret med benzin motor.
til de steder hvor der ikke er stikkontakter i næreheden.!
Skrevet af ktm på 04 jul 2011 18:01
Jeg kan fint følge din skuffelse og ærgrelse over B&S. Desværre må man sige, at Østasisasiske motorer langt overgår B&S.

Enig - der sidder Honda på min (samme volumen på motoren som den B&S jeg havde før) og den giver væsentlig bedre ydelse både på kræfterne og forbruget selvom den har større diameter på klingen og olien mere ren når jeg skifter den om foråret.

Humlen er vidst igen at man får hvad man betaler for.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Slutter lige tråden af:
Købte sådan et repset til at suge alt olien op, da jeg havde puttet den billige på fra onkel harald, hældte sae30 på, hjalp ikke en dyt.

Skilte karburator ad, der var intet at se. Gav det hele noget motorrens, vaskede det i sæbevand, pustede det rent med kompressoren. Rensede luftfilteret med sulfo.

Monterede det hele igen.

Den kørte ujævnt og røg som een i helvede, og så pludselig bestemte den sig for at nu skulle den virke, også når den blev varm.

Så hvad søren det har været ved jeg ikke, men næste gang om 15 år (.......) når den er rådnet væk i skjoldet bliver det en med honda motor, gider ikke det der bras med tommegevind osv.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
B&S er noget billigt skrammel, det er ikke uden grund at amerikanerne kalder dem 100 timers motorer. En plæneklipper med B&S motor forurener mere på et år end en normal personbil.

Når du engang når frem til at købe en plæneklipper med en ordentlig motor vil du opdage at benzinforbruget falder til under det halve.

De fleste af de kinesiske motorer er kopier af Honda 119 ccm som er en virkelig god motor, og de kinesiske er ikke meget ringere, jeg har haft kontakt til en fabrik som lavede 5000 af disse motorer om dagen.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis