Fugt i drivhus

Vi flyttede vores drivhus for et par år siden, støbte sokkel og lagde fliser. Så det blev dejlig let at holde. Jeg har gang i en masse kapillar kasser, hvilket jo fungerer vældig fint..

MEEENN mine planter vokser ikke særlig godt, hvilket nok primært skyldtes at fugtigheden er helt i kælderen. Der er jo næsten ingen fordampning.
Så jeg går og lure på hvordan jeg får fugtigheden op. Selvfølgelig uden at det koster en formue og det meste af min fritid.
Jeg har luret på at ligge et hundetæppe på gulvet og føre en lille slange fra min regnvandstønde, som så drypper på tæppet og sørge for høj fordampning og høj fugtighed. 

Eller er der en smartere løsning, uden at der skal strøm eller forbindes noget til vandværket? 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil mene at dit drivhus må være piv utæt, ellers vil der naturligt opstå fugt derinde !
Men du kan da godt smide et par tæpper du vander en gang om dagen.
Ja selvfølgelig er det delvist "utæt". Har tagvindue med gaspatron. Det havde jeg også før drivhuset fik flisebelægning. Men dengang var fugtigheden OK.
Ja en auto vindues åbner er ligesom nødvendig hvis ikke planterne skal brændes af, men der må aligevel være lidt utæt efter du har flyttet det, Der opstår kun kondens / fugt i et helt lukket rum. Og dine planter skal være med til at forhøje luftfugtigheden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis