Puch Maxi k 1997 ny udstødning

Hej LDS

Jeg har for en lille uges tid siden købt en GAMMEL maxi den er lidt rusten hist og her men køre som en drøm, jeg begyndte at kigge på og der manglede reservedele osv. og så faldt jeg over udstødningen som er rusten som ind i helved, jeg søgte lidt på nettet og fandt en på t_hansen (er det noget lort eller er det okay) og mit STORE spørgsmål er hvordan montere den standart udstødning fra t-Hansen

Tak på forhånd

Emil

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På nøjagtigt samme måde som det der sidder på din Maxi
jeg forstår ikke helt hvad du mener??
Skrevet af Emil2305 på 04 jun 2011 17:51
jeg forstår ikke helt hvad du mener??
Det er bare Hans2 der tager Pis på dig

Altså jeg kan huske at på nogle af de gamle 2 gearede Puck var der sådan en kasselignende lydpotte under motoren, og der sad fløjter i form af et par tynde rør. Når vi pillede dem af buldrede motoren mere, men den kørte ikke stærkere af den grund. På en Maxi er der jo sådan set ingen fløjte, der er et perforeret dæmper rør inde i potten.
Så du tager ligt Pis på fyren, og da han er en grønskolling ud i knallerter, forstår han ikke dit drilleri
på puch maxiens udstødings rør er der indsatsen i lydpotte.
som er lavet af støbegods. med 3 "kugler" med huller .

men indsatsen i "røret" det var den jeg kaldte fløjten.

men så siger jeg okay.
Skrevet af Håndværkeren på 05 jun 2011 07:01
Altså jeg kan huske at på nogle af de gamle 2 gearede Puck var der sådan en kasselignende lydpotte under motoren, og der sad fløjter i form af et par tynde rør. Når vi pillede dem af buldrede motoren mere, men den kørte ikke stærkere af den grund. På en Maxi er der jo sådan set ingen fløjte, der er et perforeret dæmper rør inde i potten.
Så du tager ligt Pis på fyren, og da han er en grønskolling ud i knallerter, forstår han ikke dit drilleri

Et sidespring:

Ja, det var maskiner - havde selv sådan en fætter. Skiftede " kassen " ud med en Tomos udstødning - så lidt sejere ud

Men køre stærkt - det kunne den nemt komme til

( det kostede så et par bøder og konfiskation af dele )

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

hej emil

Er det hele udstødningen inklusiv det foreste rør du vil skifte, eller kun den bagerste del?

Hvis det er det første, så skruer du bare de skruer og bolte af du kan se rundt omkring. Skulle være ret lige til. Husk at få en ny pakning med til at sætte imellem cylinderen og forrøret på udstødningen når du montere den nye.

Hvis det kun er den bagerste del, så mener jeg at der skulle være en bolt ved overgangen fra forrør til selve potten (den bagerste del) der skal løsnes. Jeg kan ikke huske om du også skal løsne en møtrik inde i udstødningen. Kik ind bag fra og se om der er en. Hvis det ikke er nok med den første bolt, så løsn den også. (havde maxi i 89, så lidt længe siden jeg har rodet med en)

Men ellers hvis det ikke er voldsomt meget dyrer for at købe en hel udstødning med forrør, så gør det. Vil shine din puch gevaldigt op

mvh jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis