Forskalling - Fra spær til gipsklar

Hej Alle,

Jeg er ved at sætte min 1934'er bungalow i stand og er nået til at jeg skal lave forskalling til gipsloftet. Der skal sættes 2 lag gips op.

Jeg har taget to billeder, et af helheden og et af lidt detaljer.

Helhelden. Rummet i ser her er 8x5 meter og spærenede går hele vejen igennem rummet. Det oprindeligere loft var brædder med strå og puds. Siden er det blevet sænket ca. 20cm og et kasette loft har været monteret.
Til højre ser i lidt detaljer som kommer tættere på nedenfor.

Detaljer. Jeg har sat nogle mål ind på tegningen.

A = 68 til 70 cm (center-center)
B = 65 til 68 cm (center-center)
C = 118 til 120 cm (kant-center)

Den grønne streg skal være udnerside forskalling, hvilket giver mig 300mm isoolering ude ved kanten og 400mm lidt længere inde. Så er der stadig 100mm luft over isoleringen.

Færdig lofthøjde fra nyt gulv med gulvarme til underkant 2 lag gips bliver ca. 2,55m

HVordan skal jeg gøre uden jeg får slået så mange lægter på kryds og tværs at der ikek bliver plads til isolering?

Hilsen
1934'eren

Hej Alle, Jeg er ved at sætte min 1934'er... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Går det nu an.
Som jeg forstår det vil du nøjes med 50mm batts og indblæst isolering for resten.
Men hvis vi nu tænker os at der opstår brand i rummet.
Og gipsen brænder igennem på de 10 minutter opg dernæst brænder igennen 45mm minetaluld så drysser træfibverisoleringen jo direkte ned og skaber hul op til tagkonstruktionen. Og hvis det sker inde de 30 minutter har vi jo balladen.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også