HJÆÆLP!! Min computer vil ikke starte op??!

Hej alle sammen. Jeg har en bærbar computer som er tilsluttet til fjernsyntet der ikke vil starte op, man når aldrig ind på skrivebordet -.- Det skete efter at jeg fandt ud af at jeg havde en virus, så gendannede jeg min computer og nu kan jeg ikke komme ind. Jeg kan ikke engang komme indpå fejlsikret tilstand uden at der kommer noget op der før stod på dansk, men nu finsk(????). Jeg har prøvet noget lignende hvor jeg ikke kunne komme ind - Jeg trykkede på F4 og fn/ctrl eller noget i den stil, kan ikke rigtig huske det.
Men hvad gør jeg???
Håber virkelig på noget hjælp!!!!!!!
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
en ny installation er at fortrække for at få virussen væk.!!!
men gendalsen gør det bare være med virus.!
har du cd.en med til bærbar.
der kan du vave en ny installation med den.! 

Lidt flere oplysninger vil hjælpe.
Hvad er det for en computer. Fabrikat, model, styresystem, alder etc.
Hvad har du at gøre godt med i.f.a. back-up, instalationsfiler mm?

Muligvis er harddisken delt i to logiske partitioner, hvor der D: ligger en fil eller filder til geninsstallationen. Denne fil/folder kan være skrivebeskyttet, og vil så ikke være inficeret. I så fald kan hele C: formateres og derpå kan computeren geninstalleres.

Kan også være, at du skulle have lavet en back-up, da computeren var ny (Acer). Har du ikke det er du skidt gående.

Det kan være fristende at forsøge at starte maskinen op fra en USB-device, men så¨risikerer du at denne også inficeres.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis