Gulv med bøger støbt i plast???

Hej! Jeg var på en studietur til tyskland. 
Vi var inde på et museum, og der faldt jeg over et gulv som jeg ville slå ihjel for at få! 

Det var bøger (bogrygge) som var støbt i en eller anden slags plastik, akryl eller noget i den dur. 


men det jeg ville vide er hvad dælen det er støbt i og hvad koster sådan noget skidt? 

Mange tak & 
Mvh. Lasse


12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror den bedste mulighed er at kontakte museet og høre hvor de har skaffet deres gulv henne.

Jeg er i hvert fald aldrig stødt på det herhjemme.
Hvorfor dælen ikke starte med et nogenlunde sebart billede? :o)

Men ellers den slags kugleskøre ideer lige mit speciale.

Du bør dele projektet op i 2 etaper.
Første del hvor du skaffer bøgerne: Vil du f.eks låne dem på bibliotekt. Hvor undertegnede netop har måttet bøde 105 kr for for sent aflevering af en publikation til en værdi 85 ditto.
Anden del er nemt nok at finde ud af. :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Jeg kan ikke rigtig se af billedet, om bøgerne faktisk er støbt ned i det gennemsigtige materiale, eller om de "bare" er lagt på gulvet og der derpå er lagt en glasplade over.

Well, bøgerne skal jo skæres af, så de har samme højde fra underkant til ryg, når de skal lægges/stilles på underlaget.
Her kan du kontakte en møbelfabrik, der selv fuger deres finer. De har en kantklipper med en tre meter lang kniv og et land at lægge bøgerne op ad, så du kan håndtere en stor bunke ad gangen og få ens højde.

Men jeg kan godt nok ikke komme i tanker om noget materiale, som man kan hælde ud over bøgerne og få en plan overflade og hvad der ellers skal til.

Hold os endelig opdaterede mht de oplysninger du får fremskaffet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Du er måske inde på noget af det rigtige der Chr.
Men papir er jo meget fugtfølsomt. Man kunne tænke sig at bøgerne efter afskæring til rette højde skal forsegles på en eller anden måde. Måske så den enkelte "bogflise/klinke" vacumpakkes.
Dernæst udlægges bøgerne i fliseklæb og der hældes noget flydende plastik-glas halløj ud over som slibes og poleres til højglans..

Måske. Der er mange muligheder. :o)
og undgå fuftbobler.!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lige præcis hansen.
Men vi skal jo starte brainstormen et sted.
Kan det måske ikke være en mulighed at der er brugt en eller anden form for varme følsom plast som klæber når det bliver varmt ? altså ligesom det man isolerer ledninger med ??
Jeg snakkede lige med min kæreste som er gulvlægger. Han er HELT sikker på at det er et epoxygulv. Altså et tokomponentsgulv, hvor der er hældt epoxy ud over bogryggene. Selve den proces er ikke så besværlig, men bøgerne gør det absolut sværere.

Hejsa

Du skal selvfølgelig bruge rigtig mange bogrygge som skal limes ned i underlaget f.eks. med kontaktlim. De skal trædes/tromles godt fast, så der er så lidt luft under som muligt.

Derefter skal der en klar epoxy ovenpå. Jeg vil tro noget i stil med 2-3 kg/m2. Materialerne dertil får du nok ikke for under 500 pr. m2.

Jeg vil ikke foreslå dig at gå i gang med epoxyen selv, da det er mere end vanskeligt at gøre med et pænt resultat når der skal så tykt et lag på. I stedet kunne du kontakte f.eks. Vesla Gulvteknik, de har stor erfaring med "skøre" gulvløsninger.

Hvis du gør forarbejdet selv og limer bogryggene fast, kan jeg ikke tro det vil være meget dyrere end at gøre det selv, da de jo får materialerne meget billigere end du gør.

Med venlig hilsen

Charlotte
www.maling.nu
Charlotte, tror du ikke spørgeren har fået løst sit problem her 3 måneder efter spørgsmålet er stillet?
Og glemte du ikke at sige, at ejerkredsen ved det gulvfirma du anbefaler, er den samme som det firma du selv kommer fra?
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også