Peugeot406: Cigarettænder virker ikke

Jeg har købt mig en rigtig famileslæde, en Peugeot 406 stationcar 1,8 fra 1997,
MEN nu virker cigarettænderen ikke  og det sutter pænt meget r** når konen skal have gps-sat til...

What to do?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er lys i den når der er tænding, men når jeg trykker selve tændedimsen (eller hvad den hedder) ned, så hopper den op med det samme og den giver ikke strøm når gps-sættes til...
Tillykke med slæden! Har også selv sådan en Fransk m** spand! Du skal nok vende dig til elektriske problemer for 406éren er fyldt med dem. Check sikring F1/1A under ratstammen det er den 1. sikring. Den skal være på 10A. Den er sikkert sprunget pga. en defekt i "tændedimsen"

Det fikser jeg...
Lyset i tænderen kommer ikke via dens eget kabel, men fra instrumentlyset, så det siger ikke noget om, om der er strøm eller ej på tænderen.

Selve cigarettænderen er ofte noget billigt skidt, der let laver kortslytninger, så tag den ud og glem alt om den i fremtiden. Stikket skal jo kun bruges til GPS mm.

Hvis sikringen er i orden, så kan problemet fint skyldes, at der sidder noget snavs på +polen, som sidder i midten i bunden af stikket. Krads den ren med en ikke-metalpind, så skulle der være en god chance for at den virket.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis