2 lag gips

Skal have rettet op til 2 lag gips. Er der en der kan sige hvad der er det nemmeste.
Umiddelbart vil jeg rette op med en 22mm forskalling på tværs af bjælkerne pr. 60cm og derefter en 22mm forskalling pr.30cm den anden vej. Men er lidt i tvivl om det er holdbart nok med begge lag forskalling i 22mm eller om jeg skal bruge en lægte første gang. Med en lægte kunne jeg jo egentlig også isolere den anden vej under bjælkerne og under de iforvejen 200mm i bjælkelager. (soveværelse og børneværelse ovenpå)
Men ved ikke. Hvad vil i foreslå:-)


CHL

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du må ikke krydse din forskalling bagved gipsloftet, da denne krydsning så laver 44mm luft bagved loftet, og det må der ikke at hensyn til brand, så du skal lave underlaget i 45mm forskalling i stedet for, så så kan fylde med isolering helt ud til forskallingen.

Ok det vil jeg så gøre. 45mm lægte og isolering herimellem og så en 22 mm forskalling under som jeg forstår det. Nok også den bedste løsning med isolering men troede der måtte være lidt mere luft under når det er 2 lag gips.
Tak for svar Koluda.

Claus,-

CHL

Har stået med samme problem. Jeg valgte at forskalle med 25 x 100 og så rette op efterhånden som det sættes med klodser.

 

 

 

Ok tak alle zu sammen.

CHL

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis