Kan de flyttes?

Hej alle sammen

Har lige et spørgsmål. på de billeder jeg har vedhæftet kan man se et loft i en af vores staldbygninger. Jeg fik en ide om at indrette et herre værelse deroppe. Altså den store tur med isolering osv, så det er frostfrit. 
Pladsen er dog lidt trang til et pool bord som jeg gerne vil have og tænker derfor på om man kan flytte et par stolper. 

Det er de stolper som står som nr. 2 i rækken inde fra væggen af. Håber i forstår hvad jeg mener og kan komme med et svar som jeg kan forstå. Er ikke så dygtig til bygningskonstruktion.  

Hvis de kan fjernes kan jeg lave et værelse på 4*4 meter, hvilket ville være helt perfekt.

Jimmi Skov


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næste gang du fotograferer så sæt nogle tal eller farver på de forskellige ting du vil spørge om. Det er jo ikke en gættekonkurrence dette her. :o)

Men bortset fra det Så er det en såkaldt stolekonstruktion du har. (Tror jeg det hedder). Så kan der i nogen grad enten fjernes eller flyttes nogle stolper. Der skal så laves forstærkninger andre steder, måske af den rem som stolperne understøtter samt de bjælker i bjælkelaget hvorpå evt. nye stopper placeres.
Det er faktisk ret simpelt. Hvis man lige ved hvordan jo. :o)
Nej, kan ikke sådan lige fjernes uden at forstærke din tagkonstruktion, det stoleværk forhindrer at spærene skupper din trempel ud som spærene står på, spærene har nemlig ikke spærfod som holder konstruktionen sammen.

Skal den fjernes skal remmen forstrækes, yderligere eller der skal etableres yderligere rem en rem evt. over hanebåndene, som kan holde de mellem læggende spærene sammen, så de ikke synker og derved "render" af væggen ved fodremmen.

Som Hpox skriver, så er det faktisk rimeligt simpelt at lave, hvis man lige ved hvordan.
Tak for svarene. Ja næste gang skal der nok lige kommet et par tal eller farver på

Det lyder jo til at det ikke er helt umuligt. Meeeen, må vidst hellere få en professionel til at se på det, for tør ikke at lave begynder fejl sådan et sted. Mange tak for hjælpen begge to.

Har i et ca. bud på hvad den slags ville koste at få lavet? Altså er det 2, 5 eller 10 tusind...?

Jimmi
Ja, men formodentlig væsentligt mere.
En faglært håndværker koster ca. 500 kr/time inkl. moms.
Ja, men formodentlig væsentligt mere.
En faglært håndværker koster ca. 500 kr/time inkl. moms.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis