Sprækker i plankebord

Er ikke helt sikker på om det hører til under "lav hus", men kunne på den anden side ikke finde noget bedre, so here it goes...

Jeg har et gammelt plankespisebord, ca 2 meter langt og rigtig lækkert. Mellem plankerne - som er 10-15 cm brede - er der dog sprækker på op til 0,5 cm, hvilket bliver ret ulækkert i længden da der samler sig en del krummer oa. i bunden af sprækkerne - de er ca 1/2 cm dybe og så ligger der en anden plade under.

Jeg har forsøgt at fuge sprækkerne med acrylfugemasse, men det blev noget hejs, da det satte sig på træet på begge sider og ikke blev særlig kønt. En i min familie der har lidt forstand på træskibe, har foreslået at jeg skulle kalfatre det, men det lyder som om det er en hel videnskab og kræver en masse værktøj, beg mm.

Er der nogen kreative sjæle derude der har et forslag til hvilken slags mørkt materiale man kan fylde i sådan nogle sprækker?

Mvh Tjur
Er ikke helt sikker på om det hører til under "lav... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt at høre at i heller ikke kunne spise pænt :-D hvis det hele ender med en fugemassekatastrofe, overtager jeg ideen med voksdugen!

Mvh Tjur
Det er fint at bruge beg til træskibe men ikke borde hvor du spiser din mad, temmelig upraktisk da beg er følsom for varme og klistre ...

Du skal enten luse med trælim og træmel eller evt. små udlusninger du limer ned i sprækerne. Det burde kunne holde da du jo ikke pøser på med vand.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også