Græs frø spirer ikke men masser af senegræs

jeg såede for ca. 1 ½ måned siden græsfrø i ca 1700 m2 jord. Der blev tromlet efter med en gittertromle men ikke revet.

Umiddelbart synes jeg ikke rigtig der er kommet noget græs. derimod er der kommet masser af senegræs op, som allerede har nået en højde på godt og vel 10 cm i store områder.

mit spørgsmål er nu om jeg skal have gang i havetraktoren og klippe senegræsset ned, eller om det vil ødelægge spiringen af mine græsfrø?

og om jeg kan gøre noget for at få gang i græsfrøene. der var jo en lang tørkeperiode efter jeg havde sået, men det har jo regnet fint de sidste 2-3 uger så der burde vel være sket noget. hvad gør jeg?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gittertromle er ideel, så slipper man jo for at rive dem ned - men du skal nok til at så om alligevel.

Nattefrosten i starten af maj har nok nakket det - alle frugtavlerne klager over samme problem med at nattefrost i starten af maj har sat dem væsentligt tilbage i år - det er f.ex ikke mange steder du endnu kan købe danske jordbær - de er simpelthen forsinkede pga de 2 nætter med frost.

Humlen er at hvis du havde sået ca 14 dage inden frosten kortvarigt kom igen vil frøene lige have nået at spire og sætte rod i overflademulden - og hvis der så kommer frost i overfladen som rammer rødderne har så unge planter ikke mange chancer for at klare det.

Såede også selv et par pletter i påsken der af samme årsag ikke blev til noget - frø fra samme pose er spiret fint nu.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Smed noget for ca 1 mdr siden også. Er heller ikke kommet. Så nu har det fået igen.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis