Flytte stik fra indfatning til væg gasbeton

Hej
Vi har lige overtaget vores nye hus og i den forbindelse vil vi gerne skifte et par gamle døre, men der sidder kontakter i indfatningerne og vi har en lidt stram tidsplan, derfor vil jeg høre hvormeget reperationsarbejde man skal påregne efter elektrikkeren har hakket ud til kontakterne? Vi vil nemlig gøre det i følgende rækkefølge...

1 fjerne gamle døre mv
2 fjerne gammelt tapet
3 spartle samt sætte væv op
4 male
5 nye stikkontakter
6 nye døre

Er der nogen som har erfaring med dette? På et af værelserne er kontakterne skiftet og der er lavet et hul som lige passer til indmuringsdåsen som er skruet fast så der har ikke været noget rep, men er dette muligt og normalt...?

Mvh Frederik
Hej Vi har lige overtaget vores nye hus og i den... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tidsforbruget har du jo så mit bud på. Ca en time Per styk når de alle sammen skal laves efter tur. Og lidt kørsel :-)
Skrevet af fdlg på 31 maj 2011 13:43
Jeg vil gerne have dem flyttet (og det er vist også et krav når man skifter døre...) Ja skal have fat i en aut elektrikker, men har en lidt stram tidsplan:-)

Hvis installationen var lovlig da den blev lavet er den det også nu, såfremt der ikke bliver lavet store ændringer. Det vil jeg ikke bedømme udskiftning af en dør til at være. Der findes dåser til at sætte ind bag dørindfatningen som gør det lovligt at sætte afbrydere og stikkontakter i dørindfatningen. Det kunn være en billigere løsning. Desuden slipper du for at skulle skrue afbryderene løs, når du skal tapetsere.
Såfremt du er interesseret skal jeg gerne finde EAN koden til disse dåser, så du kan fortælle elektrikeren hvad du mener.

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Skrevet af GDS-Elektro på 31 maj 2011 13:53
Tidsforbruget har du jo så mit bud på. Ca en time Per styk når de alle sammen skal laves efter tur. Og lidt kørsel :-)


Mange tak:-) og så 1-1,5t i materialer?
Hvis installationen var lovlig da den blev lavet er den det også nu, såfremt der ikke bliver lavet store ændringer. Det vil jeg ikke bedømme udskiftning af en dør til at være. Der findes dåser til at sætte ind bag dørindfatningen som gør det lovligt at sætte afbrydere og stikkontakter i dørindfatningen. Det kunn være en billigere løsning. Desuden slipper du for at skulle skrue afbryderene løs, når du skal tapetsere.
Såfremt du er interesseret skal jeg gerne finde EAN koden til disse dåser, så du kan fortælle elektrikeren hvad du mener.

Tak for info, men vi vil gerne have flyttet kontakterne ud i væggen, synes det er pænest og vi skal alligevel have fjernet det gamle tapet!
Skrevet af fdlg på 31 maj 2011 13:59

Mange tak:-) og så 1-1,5t i materialer?


1,5+ er nok ikke det halve galt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du skal nok have flyttet dine dåser ud i væggen før du smider væv op...jeg er selv elektriker, og jeg ville sq være ked af at skulle banke hul i en nymalet væk for at sætte dåser ind....tingene skal laves i den rigtige rækkefølge hvis det skal blive et hit :-)beklager hvis det vil ødelægge din tidsplan, men resultatet bliver altså det bedste.....
Skrevet af fdlg på 31 maj 2011 13:06
EISOE
Ja det var også sådan jeg helst vile gøre det, men ville gerne nå 1-4 onsdag+torsdag og tvivler på jeg kan finde en trikker inden! Men gør elektrikkeren ikke det at han bore et hul fra døråbningen til der hvor kontakten skal være og så skære et hul til kontakten og trækker et kabel? Det burde vel godt kunne gøres efter der er malet?
Når du skriver fjerne tapet - spartle og sætte væv op går jeg ud fra det er et helt rum vi taler om.
Det når du på ingen måde på 2 dage alene.

Min filosofi er at gange med pi på ethvert byggeprojekt - både hvad angår tid og økonomi.

Man er så optimistisk til at skyde på hvad det koster og hvor lang tid det tager.

Det værste "lav det selv arbejde" er ikke det der skader huset, men det du ikke selv er tilfreds med

Morale - tag den tid det tager

 

 

 

Skrevet af mulle03 på 31 maj 2011 17:49
Min filosofi er at gange med pi på ethvert byggeprojekt - både hvad angår tid og økonomi.


Lol gange med pi, ja det passer nok meget godt, jeg har selv en tendens til at undervurdere et stykke arbejde, kunne være jeg skulle til at gange med pi hver gang

Og enig med at det næppe kan gøres på 2 dage, spartelmasse skal have tid til at tørre, er der store huller skal det nok have et par gange, så skal der væv op, og der skal det også have tid til at tørre mellem lim og fler lag maling, så 2 dage tror jeg ikke på..
Jeg har heldigvis fået fat i en elektrikker som kunne fredag så det er jo perfekt! og det ser ud til ledningerne godt kan nå da de kommer oppefra og sad langt nede før!

Væggene er glatte og pæne så de skal bare pletspartles ellers er jeg enig i at 2 dage ikke er nok til spartle og male! :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også