Indkøb og motering af baksensor

Jeg overvejer, at montere en baksensor, og efterspørger i den forbindelse råd
mht. indkøb og montering.

Har checked på bl.a. Ebay.UK og har fundet et system til ca. 5o£ (de billigste ligger på omkring 20£) Her er linket til den jeg synes lyder som det bedste køb:

http://www.parkingsensors.co.uk/dol...ensors.asp

Dog - min erfaring som amatømekaniker siger mig, at Murphy's Lov altid lurer på den overmodige - så derfor vil jeg være taknemlig for jeres råd og evt. erfaringer.

På forhånd tak,
Claus

navigare necesse est
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Der findes utrolig mange ( dårlige ) og billige systemer af den slags og de fleste er ikke en "skid" værd ( min erfaring fra mit arbejde ) så hvis du skal ha noget der virker og som man kan stole på så koster det også noget.
Du kan f.eks. prøve at kigge på dette    http://www.asmarketing.dk/shop/default.asp  det har vi brugt flere gange og endnu ikke haft nogen klager over
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak Polobjørn - jeg har kigget på det link du sendte, og du har ret i, at man skal købe en ordentlig kvalitet Det mener jeg nu også det engelske "Dolphin" er (selv om det er noget billigere).

Mit problem er især monteringen. Når sensorerne er sat ind i deres respektive huller, skal de vha. ledninger forbindes til systemboxen (som åbenbart skal anbringes i bagagerummet), men i vores bil, en Mercedes A, kan man ikke umiddelbart komme ind, idet, det er en slags lukket kasse. Hvad gør man?

Hilsen Claus

navigare necesse est

Hej

På alle biler er ledningerne til baglygterne jo ført igennem et eller andet sted fra bagagerum til baglygte eller nummerpladelys og det bruger vi normalt - i yderste tilfælde må man jo bore et hvis der ikke er noget i forvejen

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Har undersøgt omfanget af arbejdet med selvmontering, og det virker lidt for overvældende, idet, bagerste kofanger skal helt afmonteres. Har også indhentet tilbud fra værksted - 5300 kr., hvilket jeg synes er for dyrt. Det er en Mercedes A160 2008.
Er der nogen kommentarer??

Har også tænkt på - i stedet for sensorer - at montere et videocamera bagude, som man ser på nogle biler. Er der nogen, der har erfaringer med et sådan projekt.

mvh

navigare necesse est
Hej

Det er normalt ikke særlig besværligt at afmontere den bageste kofanger - lån event. "Haynes" rep. håndbog om din bil på biblioteket.
 Den pris du opgiver fra værksted, er det kun for monteringen ? uden selve anlæget fordi så er det meget dyrt !!

Det er også fint med et bak kamera  - M E N  det skal jo også sidde et sted !!!!
har du tænkt over placeringen af det - samtidig er der helt sikkert også en noget dyrere løsning - du skal jo også have placeret en skærm inde i bilen til samme !!!

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce

Hej Polo - De 5300 er incl. sensorer m.m. Jeg vil nu "checke up" på det med videocamera og skærm, og har desuden tænkt mig at undersøge hvad det vil koste at få det udført enten i Tyskland eller Sverrig - vender tilbage.

hilsen, Claus

navigare necesse est
Har fået et tilbud fra et Mercedes værksted i Ishøj på 6400 kr. Det er originale reservedele, så det lyder som et rimeligt godt tilbud. Har i øvrigt skrevet til et par svenske og et tysk værksted om tilbud, mern har ikke fået svar.

Claus

navigare necesse est
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis