Afstand mellem stolper til klinkbeklædning

Hej

Jeg skal til at bygge mig et haveskur. Jeg regner med at det skal beklædes med 25 * 125mm klinkbeklædning. Skuret skal være ca 4*2,40m. Planen er at skrue beklædningen direkte op på stolperne. Der skal naturligvis være en i hvert hjørne, men hvor lang afstand bør jeg have mellem stolperne, for at det bliver stabilt. Jeg regner med at stolperne blive 10*10 cm.

MVH
Dennis

 

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
max. 600mm mellem dine fastgørelser til klinkbeklædningen ville jeg bruge, selvom man godt kunne lave det lidt længere, da det er 25mm beklædning.
Ja, du behøver ikke sætte så mange stolper op feks. en for hver anden meter er fint, fastholdelse imellem disse laves bare i regler som du selv foreslår.
Et klart og tydeligt svar der, Koluda.

max. 600mm eller lidt længere

Jeg trumfer med min. 80 cm, men gerne længere.
(Det er jo blot et sølle haveskur)
He he, ja... det var vist lidt misvisende...

Men skrev også den kunne trækkes lidt længere efterfølgende, pga. tykkelse på de 25mm

80-100cm kunne man også strække den til, men klinken har bare en tendes til at løfte sig fra hinanden hvor de overlapper så, specielt hvis de efterfølgende overmales en sort farve...
Annonce
Lige endnu et spørgsmål. Stolperne er selvfølgelig trykimprægnerede. Det samme er bundremmen. Men er det nødvendig, at spær, lægter, toprem og lodrette reglar mellem remme også er det, eller er det fint nok at det bare er "almindeligt" træ?

MVH
Dennis

 

Er der ingen der har et bud på det :-)

 

Jeg har brugt imprægneret træ på hele mit skur - undtaget lægterne til taget..

Jeg har noget mere mellem stolperne - ca 130 cm, men det er for meget skulle jeg hilse og sige

Efter en periode med meget svingende temperatur og endda hård frost, sidder de ikke så plant mere, derfor kommer der lige en stolpe mere op






 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Det er virkelig et flot skur du har bygget der! :-)
Jeg regner også med at bruge trygget træ til det hele undtagen spærene.
Min næste problem stilling bliver døren. Jeg kunne godt tænke mig en dobbeltdør, men kan ikke lige gennemskue hvordan den skal laves. Jeg vil gerne undgå en lodret stolpe i midten, men hvordan undgår man så at dørene åbner indad?
Jeg vil jo gerne have sådan at havetraktoren kan komme ind og man samtidig kan komme forbi den

 

Skrevet af moose2k22 på 29 maj 2011 22:45
Lige endnu et spørgsmål. Stolperne er selvfølgelig trykimprægnerede. Det samme er bundremmen. Men er det nødvendig, at spær, lægter, toprem og lodrette reglar mellem remme også er det, eller er det fint nok at det bare er "almindeligt" træ?

MVH
Dennis

Ja, kun træ der kommer i kontant med jorden, eller påvirkes af sol og vand skal være trykket, så resten laver du selvfølgelig af alm. træ...

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis