Rigtig langt kogekar søges

Hej
hvor finder jeg et langt kogekar, helst op til en meter langt? Det skal være vandtæt og kunne tåle at blive varmet op på et komfur eller gasblus. Jeg forestiller mig noget i retning af en meget lang fiskegryde m. låg på. Der skal bare koges vand i det, altså ikke noget med tyk bund eller teflonbelægning. Hvis nogen kan svejse et sammem til mig er jeg da også meget interesseret, enten i kobber eller rustfrit stål.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hæ hæ Jørgen, jeg laver ovale i formbøjet kirsebær, ahorn og bøge finer. Du skal nok få et billede, -skal lige til tandlæge m. min datter.
Mvh
Helle
PS de er ret flotte;-)

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Jamen sødeste Helle, det bruger man da en "gris" til !
En passende lang trækasse udformet som et firkantet rør, en lem i den ene ende og et hul i bunden i den anden ende. Her føre du så en gummi slange op fra en keddel med vand.
Tak Jørgen!
Det lyder spændende og noget billigere, træ er lidt lettere at arbejde med. Skal jeg isolere kassen eller er det nok med 1,5 tomme
brædder og en form for ,opvaskestativ' i bunden. Jeg var lidt hurtig på tasterne før, det er ovale æsker, som jeg laver. Og hvordan vedhæfter jeg nu et billede af sagerne?

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

HÆ HÆ jeg har forsøgt at skanne en tegning til dig, men min skanner nægter at samarbejde med min pc lige for øjeblikket.
Når du skal vedlægge billeder, skal du helt ned i bunden under denne svar rubrik der dukker op når du klikker på svar.
Vedhæftede billeder står der, klik på den og hent et billede i dine dokumenter eller hvor du nu opbevare dine billeder på din pc. klik på uploar så hentes dit billede og klik en gang til så bliver det lagt ind.
Til svedekisten ville jeg nok bruge noget vandfast krydsfiner og så med nogle rustfrie stykker tråd på tværs et par cm. over bunden, så dampen kan komme under emnet også.
Du skal nok ikke isolere den, bare der kommer damp nok fra din keddel skal det nok blive godt. Du må så experimentere med den tid emnet skal være i grisen, men det er nok noget med en 15 minutter pr. cm. tykkelse er emnerne tyndere tror jeg ikke du skal gøre det hurtigere, for træet skal lige varmes igennem.
Men husk at du kun kan lave øvelsen en gang, du kan ikke genkoge uden risico for at det splintres.
Annonce
Øv, hvis det kun kan dampes én enkelt gang så duer det ikke, jeg skal have varmet træet op flere gange under processen. Og det går fint med kogning,- så mon ikke et lille forsøg vil være værd at prøve?
Jeg fandt upload knappen, fik billedet i min mappe men det vil ikke sendes!
Hverken som indsat eller vedhæftet.
Prøver lige igen.

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Hvad med en halv olietønde? - bare en ide.
Altså DLG, jeg tror at den bliver svær at få varmet på komfuret. Men måske en jerrycan m. dypkoger i;-).
Alle idéer modtages med tak,-det må ku la sig gissa. Håndværkerens gris skal i al fald afprøves.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

Prøv at skrive "steam box" i google. Der er mange løsninger.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis