Udendørsmaling

Sad og læste lidt i onkel haralds sidste katalog. Der har de en træbeskyttelse som har et højt tixotropisk niveau (geleagtigt maling), men hvordan klare sådan en malig sig ellers?. Er der nogen der prøvet den - Navnet er droppen Oljefär - og skulle være udviklet til svenske træhuse - netop hvad jeg ville bruge den til. Jeg vil jo gerne at den holder nogle år uden at jeg skal til at male igen. Har set at Gori og de andre dyre malinger lover op til 8 års holdbarhed ( Nogle sågar 16 år ) men prisen er også den samme som for en mindre god whiskey liter for liter. Jeg ved at grundarbejdet med rensning og skrabning er af høj betydning, for at det endelige arbejde skal blive godt. Kort skal jeg prøve den maling fra onkel harald eller betale kassen for en Gori?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
føler lige med
Nu har jeg ikke lige kendskab til den fra Harald Nyborg, ,men jeg har købt maling fra morsmaling.dk - Jeg har brugt deres koldpressede linolie, og den er behagelig af arbejde med. Har ikke den store kendskab til det iøvrigt. Malingen skal jeg først igang med i weekenden.

Jeg har dog læst gode anmeldelser af firmaet på nettet, og derfor købte jeg fra det. Prisen er så også kun det halve eller deromkring ift. de dyre produkter.

http://www.morsmaling.dk/group.asp?group=8


De har også trætjære, måske var det en idé til dit træhus?

Jeg ville aldrig købe maling fra harald til et træhus, men jeg ville nok skele til svenske gør det selv sider. Har hørt fra en svensker at gori ikke hitter så meget der ovre. Så gori er billigt i sverige (5 år gammel oplysning).

Det skal være noget med linolie som VH skriver.

Jeg har selv malet et træhus, dette med fulddækkende maling fra et dansk firma brifa, det hedder solignum.

De har det altid på tilbud i bilka om sommeren. Det holder fint på lodrette flader. Men håndlister og lign. vandrette flader skalder det af, fordi der kan komme vand ind under.

Mit træhus er et legehus.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Haløjsa har selv malet mit træhus med droppen maling og det er ganske udemærket at arbejde med samt har en fantastisk dækevne, så mit råd spar en masse penge og brug droppen.
Har også prøvet liva maling som er dyr men resultatet med droppen er faktisk bedre
Annonce
Tak for dit svar. Jeg går ud fra at du taler om droppen udendørsmaling?
Sorry du skriver træhus
Hvis du skal male dit hus i Sverige er der kun een ting at gøre. Køb dine falurøde maling i Sverige, den er 100 gange billigere end i Danmark da den er statsstøttet. Onkel Harald som du så smukt kalder ham kan ikke følge med her!

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


Hej Høkeren,  Du har helt ret ved angår Falurød. Kan feks købes hos Ö&B for 299,00 skr for 10L. Det var mere alt det hvide på huset (vindskeder, tagudhæng....) har du et godt forslag til billig god maling som holder? Har kigget på det link til Morsmaling og det ser faktisk godt ud.
Hej

Beklager jeg ikke har været herinde siden.

Den billigste maling du kan få er Falurød malingen (den behøver ikke at være rød, det er blot den traditionelle i Sverige). Da den er statsstøttet i Sverige er den rigtig billig.

Når det kommer til at alt det hvide træværk kan jeg ikke anbefale billige malinger, da de ofte er vandbaseret. Her findes der i min verden kun linoliemaling, da det med garanti holder, og hvis du lærer at male rigtig med den faktisk ikke bruger særlig meget maling (lærlingen fik altid besked om at der skulle være mere i bøtte når han var færdig end da han startede ...), så den er billig og meget drøj i brug.

Jeg kender ikke Morsmaling og ved derfor heller ikke hvilke typer malinger de tilbyder.

God fornøjelse med dit projekt.


Med venlig hilsen


Tibberup Høkeren


www.tibberuphoekeren.dk


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også