BBS radio hvad er det, og hvordan virker det.

jeg har fået lov til af modstandsbevægelsen (min elskede kone) at få båden hjem i haven. så nu skal der edermame skrues og spartles. planen var at gøre den klar til jordomsejling og i den forbindelse støder jeg heletiden på en BBS radio???.... hvad er det??

 Murphys lov.
  • Hvis der er fire måder, hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg søgte lige på google:
http://www1999336.thinkquest.dk/bbsoffi2.htm

Tror det er lidt ala irc som også er et chat program.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ok. det er en slags internet/sms over en hvf radio på steorider. hm.. kan ikke finde nogle modeller på det danske marked (radio pusher`s hjemmesider) det er ihvertfald billigere end sat. tlf. mon man skal have "kørekort" til sådanne et svin???

 Murphys lov.
  • Hvis der er fire måder, hvorpå en procedure kan gå galt og man forudser dette, så vil en femte og uforudset måde øjeblikkeligt forekomme.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kan det tænkes at du mener SSB radio?
Det står for Single Side Band, og er en modulationsform, ofte taler folk om SSB radio, men mener en HF radio.
Dete er en radio der kommunikerer på HF området og oftest bruger SSB modulation. Fordele ved HF er at du kan kommunikerer på længere afstande end med en VHF radio (med VHF skal antennerne kunne se hinanden)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også