Stige Villa - problemer med at trække fremad

Jeg har en Villa som jeg ikke synes vil trække ordentligt når den skal køre fremad. Når jeg bakker er der ingen problemer, og den bakker væsentligt hurtigere end når jeg køre frem.

Jeg har haft en olielakage i forbindelse med at jeg skiftede olie på den, så jeg har haft trækremmen og alle hjul af for at få alt olie væk.

Maskinen er med hydrostat gear, og der er ingen forskel i trækevnen om jeg har din pind der går ind i "converteren" fremad eller bagud.

Er der nogle der ved hvad det kan skyldes, og om en slidt trækrem kan skyldes problemet nu hvor der ikke er nogle problemer i at bakke?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er en slidt trækrem, kileremmen bliver efter hånden slidt og trukket længere. Jeg oplever det samme på en stiga jeg låner og vedligeholder. Dog med reserve og sliddele betalt. Den har godt nok faste gear, men i bak smutter den bare, men frem er den bare så laaaaangsom og trækker slet ikke i 4 og 5 gear. Remmen hopper også tit af
Der må jeg blive dig svar skyldig, jeg har selv undret mig over det, men endnu ikke fundet løsningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis