Udluftnings rist loftrum

Jeg har et loftrum der er lige lovlig tæt. Der sidder et vindue i hver gavl. Dette lader jeg altid stå på klem.

Disse vinduer er bare rådne da de snart har 100 års fødelsdag.

Jeg er ligeglad med lys der oppe. Det kan laves med et par neonarmaturer.

Jeg ønsker at lave vinduerne om til en form for rist hvor der kommer så meget luft ind som muligt, men der skal ikke så meget fygesne ind.

Er der nogen der har en ide.

Vinduerne / hullet er ca. 35x25.

Jeg tænker på noget ovre i noget jalusi gitter, men aner ikke hvordan og hvor det kan købes, eller selvfølgelig kan jeg lave det selv.

Ide .

Jeg kan ikke opfylde krav til udluftning, 1/500 del af min 56 m2 grundareal = 0.112, hvis der er for meget der bremser luften så ryger jeg under.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor ikke bare få boret nogle ventiler i gavlene med det samme, og få løst problemet med for lidt ventilation af taget en gang for alle ?

Af hensyn til gitter så kan disse købes hos din lokale trælast / byggemarked.

Når du udregner arealer bør du anvende samme enhed. F.eks centimeter.

Du skal bruge 1120 kvadratcentimeter og ved 2 vinduer har du 1750 styks af dem.

Der findes nok ikke noget risteværk der lige passer.
Men der kan nok fremstilles noget jalusi-haløj. Hvor der på bagsiden monteres f.eks. myggenet som hindre såvel fygesne som regn og insekter at trænge ind på dit privater teritorium
jeg har taget 1/500 * 56 m2

Og jeg har taget 2 gange areal af vindues åbningen i m2 og mit vindues åbning ligger højere.

God ide at lave disse riste. Det er bare det at jeg ikke igen gider at stå 7,5 meter oppe på en stige og bore.

Jeg har gået og summet i weekenden. På mit badeværelse sidder en galvaniseret rist. Jeg kan sætte 6 af dem ved siden af hinanden. Men jeg har et regnestykke jeg hele tiden skal holde det op mod. 2 nye vinduer + riste er dyrere end at isolere der oppe.

Det er et gammelt hus, og dampspær er ikke eksisterende, så der skal holdes øje med eks. huller i loftet. Der dannes rimelig meget kondens når temperaturen udefor viser -17 grader og der er 22 inden for, og der er et lille hul ved eks. lampested. Så isolering vil tage en del af problemet. Der skal 44 m2 til af 150 mm.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hvis du mener at det er nemmere at monterer 6 riste istedet for et par stykker når nu stigen aligevel er oppe så er det da bare at gå igang. :o)

Du kan jo så summe resten af weekenden over om det allersmarteste måske er at få fremstillet et par riste i rust- og syrefast stål.
Monterer dem fra din lange stige.
Og så glemme alt om dem indtil du skal op at pudse dem i forbindelse med din 100 års fødselsdag.

Du læser ikke mit indlæg. Jeg har idag 2 små vinduer som ikke har det godt. Jeg kan montere 6 riste på en finerplade og sætte dem uden på vindues rammen med et par skruer, og så lave kunstlys på loftet. Så jeg skal ikke pudse noget. Jeg kan også lave det så jeg slet ikke skal ud på gavlen. Det er ikke fordi jeg har højdeskræk, men det er nu ikke optimalt at arbejde fra en stige. Men jeg lider af faldned skræk.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
Naturligvis læser jeg ikke dine indlæg.
Det ville jo forhindre enhver form for fornuftig debat.
Det er overhovedet ikke farligt at falde 9,99 m. det er først ved de 10 m. altså den sidste cm. det bliver meget farligt
Man må da slet ikke arbejde fra en stige af, det er jo ganske umuligt da man skal have begge hænder på stigen hele tiden, det er sku svært at holde skruemaskinen vandret ved brug af knæ eller tænderne.... he he
Det kan godt være at jeg så arbejder med livrem og seler når jeg skal lave noget i den højde på en stige. Først bliver stigen gjort fast til muren eller i mit tilfælde igennem to vinduer lidt længere nede, så stigen står i spænd mod muren. Herefter bruger jeg min Livline som jeg binder mig fast ind til stigen med, så jeg lige kan læne bagover og har begge hænder frie.
Ja, i har ganske ret. Jeg har overlevet mange fald fra de højder, men kun i svømmehallen (og det er også løgn, der er et eller andet med mit hoved, det tager 3 dage inden jeg får tømt vandet helt ud, mine venner siger jeg har vand i hovedet, og at det ikke har noget med svømmehallen at gøre.)

Jeg ville også gerne spænde min stige fast, men der er bare ikke noget at spænde den fast i. Det er jo netop derfor jeg gerne undgår alt muligt med at bore i væg, når nu jeg har disse 2 uduelige vinduer.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis