HJÆLP ! Er ved at købe hus med Olietank !!

Hej, 

Jeg er noget i et dilemma. Jeg har underskrevet en købsaftale på et hus med Olietank. Købsaftalen er selvf. betinget af Advokatens accept. Men mit problem er at jeg bekymret for olietankens mulige læk hvilket kan medføre en erstatningssag fra kommunen som kan have uoverskuelige konsekvenser for os som familie.
Sælger vil gerne betale for at få fjernet denne olietank. Sælger er ikke bekendt med noget forurening. Tanken er fra 1974 og skulle være en glasfiberbelagt kugletank (ikke af mærket Ajva-Plast ).
Det skal lige nævnes at huset ligger i et villa kvarter i Horsens. Vi kan overtage huset i september. Sælger ber om at vi får sløjfet olietanken når vi flytter ind. Dvs. at så er handelen gennemført og de er fri for at bekymre sig om den tank da de handlede i god tro. Mit spørgsmål er om ikke det er rimeligt at få bedt om at lave en jordprøve som betingelse før køb ? Kan sælger bakke ud (da en evt. prøve kunne vise forurenet og dermed et tab for sælger)
Jeg har godt nok fået at vide at sandsynligheden for forurenet er meget lille, men er det ikke ufornuftigt ikke sikre sig så godt man nu kan ?
Iøvrigt dækker en udvidet ejerskifteforsikring kun op til 250.000 hvilket slet ikke er nok hvis omfanget af forureningen er stor så hedder det mindst 400.000

mvh Mads
Hej,  Jeg er noget i et dilemma. Jeg har... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af KentAJ på 28 maj 2011 19:03
Jeg fandt noget her:

http://www.bolius.dk/alt-om/grunden/artikel/etablering-og-forsikring-af-olietanke/

Præcisering:

Hvis du køber fra ovenstående er du AUTOMATISK forsikret. Hvis du får leveret fra andre skal du selv tegne en forsikring.

/Mulle

 

 

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis