Palby Fyns Cup og lidt drama.

Var lige ude at lufte hunden.. og så var der sejl og røde og grønne lanterner så langt øjet kunne se i Svendborg sund.

Så jeg smuttede hjem og hentede den håndholdte VHF, damen og hunden og så ned ok nyde synet og lidt drama.

En katamaran var væltet.. En tysk kvinde af underafkølet og helikopteren ledte efter en båd med en søsyg og smågravid kvinde.. 

Der kom en redningsbåd og hentede kvinden og sejlede hende ind til en ambulance der så kørte hende på sygehuset.

Så kom der en mørklagt båd med en halv mast... 

Kvinden kom godt i land.. .båden med den halve mast kom også i havn og så blev der takket for godt samarbejde og hjælp over kanal 16.. OG Carbon 3 listede i havn med haveri.. 

Der var mange ødelagte sejl og knækkede ror.. Jeg behøves vist ikke at sige at det blæste en hel pelikan gennem sundet.. men alle kom for en lænser i medstrøm.. 

over and out.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ææææh er det et mareridt du har haft i nat ? Eller er det fakta ! For jeg syntes da ikke det blæste så voldsomt i går, her var den da højst oppe på 15 sekm. i stødene, og det du skriver om lyder som en desideret orkanlignende vind ned gennem sundet.
du kan læse om det på Bådmagasinet.dk
Palby Fyns cup

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis