Gipsloft på skrå lofter

Vi har i vores hus skrå lofter, lidt ala loft til kip. Kan det passe det er saksspær, hvor så loftet sidder på den nederste del af konstruktionen. 

Planen var at sætte gipslofter op, og spartle gipsplade samlinger. Jeg er imidlertid blevet i tvivl om hvorvidt samlingerne vil blive for tydelige. Måske vil man bemærke det mere end på vandrette lofter? Man kan jo altid se det en smule når lyset falder på, og den effekt vil vel blive forstærket når der er skrå lofter, hvor man altid ser skråt ind på.

Alternativt skulle vi fuldspartle, men det er også et stort arbejde, og så begynder prisen at blive en anden. 


Vi overvejer derfor alternative lofter, som skal passe i en moderne byggestil. Er der nogle ideer? Samtidig skal det være ret diskret, netop fordi man lægger mærke til loftet. 
Vi har i vores hus skrå lofter, lidt ala loft til... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hpox på 29 maj 2011 21:42

@VH

Jeg faldt lige over din bemærkning: "Samtidig skal det være ret diskret, netop fordi man lægger mærke til loftet."

 

Den er faktisk ret godt fundet på, ret morsom faktisk. Men mener du virkelig det?

 

Hvorfor ikke bare lave et brag af et loft, netop fordi man lægger mærket til det?.

 

Kedsommelige lofter er der da nok af.

Hvad med spejllofter, loft- eller kalkmalerier, (Per Kirkeby), trælofter med udskæringer, lofthvælvinger, lamellofter, (ana)lysediodelofter og sortmalede lofter. (Overordentligt diskrete)

Gå ud i verdenen og kik på lofter i muser, slotte & vråer, kirker, (herunder Peters-), kontor- og industribygninger.

Der får du virkeligt smæk for skillingen.


Eller start her: http://www.mras.dk/Akustikløsninger...Metal.aspx


Jeg har kigget på den side da jeg googlede mineraluldsloft - men der står den ikke er opdateret, og jeg syntes det er svært at se noget ud af den brochure de har på hjemmesiden. 

Mht. div. påfund. Jeg er 100% sikker på det skal være et hvidt loft.

hpox er du fuld eller hva....?

Godt nok nogle specielle forslag..... 

Har selv loft til kip på samme måde og jeg kan kun tilslutte mig ideen om et helt plant, samt enkelt loft... kippen er jo i sig selv nok til at gøre det specielt..... 
Gipsplader med væv og en byge hvid maling..... det er vejen frem


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
@cooliinvest er du ædru eller hva....?

Hvis du var mindre sædvanemæssig tænkende og havde lidt fantasi ville du nemt kunne opfatte mit indlæg helt anderledes.

Når det gælder gulve er der nemlig helt andre muligheder. Flere tusinde forskellige muligheder. Måske.

Der bliver ingen beskyldt for beruselse hvis der udlægges trægulve som f.eks. parket i sildebensmønster eller med alverdens forskellige indlæg, sammenblanding af træsorter.
Der findes klinkegulve i en million forskellig kulører, formater, overflader. Slebne betongulve. Gulve i plast, linoleum, tekstil, lysgulve, glasgulve og endda sorte gulve.
Find selv på flere.

Ganske modsat lofter altså.
Som her i landet for tiden skal være hvide.

Så jeg kan lige så vel spørge dig: Er du så snæversynet og færdigstrikket at du muligvis kan være hæmmet i din opfattelsesevne deraf.
Men det gør jeg naturligvis ikke.
For i dag har jeg valgt at være lidt flink. :o)


Skrevet af Koludabyg på 29 maj 2011 16:37
Du tænker på dens tykkelse på kun 11mm, mener faktisk den er godkendt til både loft og vægbeklædning på trods at den tyndere godstykkelse, det er jo en hårdpresset  masonit produkt som sikkert ikke sådan lige brænder igennem.

Men for at tage konstruktionen for sig selv....

Kan ikke se det skulle give et problem da du jo har isoleret helt ud til undersiden af din beklædning i den konstruktion, men kan godt se at der jo er mere end 25mm luft bagved  din beklædning hvis isoleringen så falder ned efterfølgende, men det er jo kun i det område der er brand i, branden kan jo ikke brede sig sidevejrs, da isoleringen jo stadig vil hænge til siderne over stadig siddende loftbeklædning, og det er jo ikke tilfældet hvis man forskaller med mere end 25mm luft bagved sin loftbeklædning, her vil ilden jo kunne rende henover loftet som der endnu ikke er antændt.

Måske Orla kan bekræfte min opfattelse af det.


Lige præcis det jeg tænkte på

Men jeg skal jo også lave min forskalling om nu hvis jeg ville gå efter Huntonitten...

Dog syntes jeg den der Rockfon GLAT den ser godt ud så jeg skal selv i tænke boks
om hvad jeg vil gå efter. Et helt hvidt gips loft er nu engang ikke så pænt syntes jeg.

Der må jeg gi HPOX ret. Gulvet laver vi alt muligt ved men intet ved loftet...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Skrevet af hpox på 30 maj 2011 13:13
@cooliinvest er du ædru eller hva....?

Hvis du var mindre sædvanemæssig tænkende og havde lidt fantasi ville du nemt kunne opfatte mit indlæg helt anderledes.

Når det gælder gulve er der nemlig helt andre muligheder. Flere tusinde forskellige muligheder. Måske.

Der bliver ingen beskyldt for beruselse hvis der udlægges trægulve som f.eks. parket i sildebensmønster eller med alverdens forskellige indlæg, sammenblanding af træsorter.
Der findes klinkegulve i en million forskellig kulører, formater, overflader. Slebne betongulve. Gulve i plast, linoleum, tekstil, lysgulve, glasgulve og endda sorte gulve.
Find selv på flere.

Ganske modsat lofter altså.
Som her i landet for tiden skal være hvide.

Så jeg kan lige så vel spørge dig: Er du så snæversynet og færdigstrikket at du muligvis kan være hæmmet i din opfattelsesevne deraf.
Men det gør jeg naturligvis ikke.
For i dag har jeg valgt at være lidt flink. :o)

Ups min fejl.... 

Man skal ikke forsøge med sjove bemærkninger når man ikke kender folk.
Kan jo være at hpox har kalkmalerier i hele hytten.... respekt for det.

Det er jo svært at vide om folk kan tage lidt humor eller ikke.
Ligeledes er det også svært at vide hvor højtidligt folk vægter deres egne udtalelser.

Tog fejl her i begge tilfælde..... 


Sorry trådstarter, tilbage til seriøsiteten. 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
No problem.
Men du er da bare alt for nem at kyse - colliinvest!

Det er nok undertegnede der morer sig allebedst.
Skrevet af hpox på 30 maj 2011 19:28
No problem.
Men du er da bare alt for nem at kyse - colliinvest!

Det er nok undertegnede der morer sig allebedst.
No hard feelingz...

Tilbage til loftet.... 

Hvis man tænker lidt økonomi i forhold til sin investering i ejendommen, er det nok begrænset hvor stor værdiforøgelse man får ved at vælge de helt utraditionelle løsninger...

Vil dog godt medgive dig at et par af dine forslag er spændende nok...
Tak for svar.

Vi har nu været en tur i Bauhaus.. Suk.. Man kunne se produkterne, men føler mig ikke særlig overbevist om de informationer vi fik.

Vi fik set Huntonitten, som så fin ud, specielt den ruflede classique. Derudover kiggede vi på en der hed Fioresta, den var også fin, og prisen var specielt fin. Men ingen af dem kan males, hvilket vi gerne vil have mulighed for.

Vi fandt så også nogle gipsplader, og her bliver det lidt spændende. Vi fandt en hvidmalet pind-up plade i 30x60, som Bauhaus manden påstod ikke kunne males.

Derudover fandt vi en gipsplade i 40x60, som skulle skrues op. Her påstod Bauhaus gutten at både skruehuller og kanterne (v-formede, ikke fasede) skulle spartles, og at der skulle væv op, da man ikke kunne male på den brune gipsplade.

Endeligt fandt vi en 40x60 gipsplade med pind-up, som Bauhaus manden påstod skulle spartles på alle kanter (igen en v-kant og ikke fasede kanter). Og igen at den ikke kunne males uden at blive spartlet og få påsat filt.

Jeg er ikke sikker på fabrikanten på de to ovenstående, men umiddelbart tænker jeg danogips: http://www.johannesfog.dk/vareinfo.asp?AfdId=2&GroupId=36&VareGroupId=3620&VareId=7996473&page=1
Jeg kan dog ikke finde det på danogips' hjemmeside.
Jeg mener ikke disse to gipsplader skal males i samlingerne.

Endeligt havde de også Woodrock, som også fåes som pind-up, men igen kan det ikke males: http://www.gyproc.dk/produkter/gyproc+gipsplader/loftgipsplader/loftpanel


Er der nogen der kender fabrikanterne på gipsfliser, evt. som pind-up?
Eller måske gipsplankerne med synlige v-kanter fra Gyproc?
Det her viser meget godt hvordan pin-up fungerer: http://www.ask-alex.dk/artikler/Haandbogen/Bolig-inde/Gipslofter-paa-en-nem-maade/e_137_3726.page
Sælgere i Bauhaus ved da heller ikke noget... selvfølgelig kan du male på både gipsplader og loft paneler.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også