Dørhåndtag, indvendig

Der findes mange modeller i forskellig kvalitet og prisklasser.

Jeg kunne ikke få en god forklaring på hvad der gør de dyre (op mod 500 pr stk) bedre end de billige (ca en tiende del).

Er der nogen her der kan hjælpe med hvad jeg skal kigge efter?

Det er blot til alm. beboelse og compact døre. 


 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

du skal undgå de billigeste de har det med at de "gnaver" sig løs
på lås aklsen efter en kort tids brug.!

de er afhengig hvor meget de bruges.

Jeg giver "hans2.hansen" ret. De billigere greb kan blive en smule løse i det med tiden. Jeg mener dog at du bør opveje, om du vil ofre et greb til 500,-. Det er jo næsten prisen på døren (går jeg ud fra). Jeg har selv købt greb og døre på ByggeBilligt.dk. De var billige, men holder fint indtil videre;-)
De dyrer dørhåndtag er nok ikke bedre, bare dyrere.
Men hvis håndtagets pris er et problem så er det nemmeste jo enten at sømme dørpladen fast i åben tilstand. Eller at tage dørpladen af og henkaste den i nærmeste affaldscontainer. Ent placeres dørpladen på 2 bukke, altså vandret, og kan så anvendes som spisebord, skrivebord, stillads eller gæsteseng, alt efter anvendelse jo.
hpox ... hva gør vi så ved brevsprækken?

 

Du tænker på brevsprækken i døren mellem stue og soveværelse. F.eks.

Ja, det problem har Post Danmark jo være så venlig at løse for os på forhånd.
For som bekendt skal alle postkasser og brevsprækker jo placeres i skel. fra nytår jo.

Så pågældende brevsprække kan uden videre monteres i føromtalte skel. (Orienteret mod nærmeste adgangsvej naturligvis!!!)
Annonce
Skrevet af uldal på 27 maj 2011 12:03
hpox ... hva gør vi så ved brevsprækken?
Den monteres med 4 stykker treslået pakkegarn, fastgjort til de i karmen ibankede søm.

Den kan også udelades, så kommer der ingen rudekuverter.

Chr.


Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

altså et forsøg ... at skrue døren fast til et par gamle bukke i skel. Så skulle posten være tilfreds! Men han siger, at sprækken er for lille og nu siger bukkene, at de vil hjem og drikke kaffe .... hvad gør man så? PS: Findes der noget der hedder "pakke-sprække"?

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis