Byggetilladelse - Uden ejers underskrift ?

Hey

  Har lidt kastet mig ud i et område hvor min viden aldrig har været, så vil lige sikre mig fuldstændig.

  Situationen er at jeg har fundet en naturgrund som er til salg hos en mægler, og har været ude at se den ovs. Grundet den ligger i et specielt område er det ikke sikkert at der må bygges, der er dog en lille chance.

  Mægler sagde at sælger fint ville skrive under på at jeg måtte ansøge om tilladelse hvis jeg udformede et ordenligt dokument. Dette har jeg gjort i samarbejde med en Arkitekt sådan at der er gjort ordenligt, men pludselig har sælger skiftet mening.

  Han vil ikke skrive under på at jeg må ansøge om tilladelse (Uden at jeg køber), også selvom der vil blive skrevet at han ikke forpligter sig på nogle områder. Han vil fint sælge mig grunden, men pga en princip sag vil han ikke føle sig forpligtet selvom han rent juritisk på ingen måder er det.

  Mægler har så spurgt mig om jeg kan sende en ansøgning uden ejers underskift hvilket jeg bestemt ikke mener er muligt - Min tanke er at sagen dør her medmindre jeg køber grunden, eller hvilke muligheder er der ?

  Det skal siges at ansøgningen bare er om der må bygges eller ej, dvs at det er ikke selve projekteringen jeg vil have igennem inden køb.

  Hvis det er uklart må i gerne spørge og jeg skal svare så godt som muligt.
På forhånd tak

 Mvh Henrik Kristensen

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Hey   Har lidt kastet mig ud i et område hvor min... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lykkes at få fat på Teknik & Miljø ved kommunen, og har indtil videre fået følgende svar:

"I 1970 blev planloven indført i Danmark. Hermed kom der regler om, at nye boliger (herunder sommerhuse) skal opføres der, hvor der er planlagt hertil. I dette tilfælde er der ikke planlagt for byggeri. Derfor kan du forvente afslag, uanset husets størrelse eller udseende.

Dette er ikke en afgørelse i sagen, men kun oplysning. En evt. ansøgning vil blive behandlet og afgjort i kommunens Klima-og Miljøudvalg. En ansøgning skal indeholde en situationsplan, facadeskitser med mål og materialebeskrivelse."

Angående underskrift af ejer:

"Der er ingen krav om, at ejer underskriver en ansøgning. Hvis ejer ikke har underskreve,t sender vi dog ansøgningen i partshøring hos ejer"

Jeg skal så lige have fundet ud af hva det partshøring er for noget - Altså om ejer kan nægte sagen osv. Samt jeg heller ikke ved hvad en situationsplan skal indeholde.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb



Mange tak, kan godt se projektet ikke er blevet nemmere. For så kræver det pludselig at alt arbejdet skal laves, ordenlige placering, tegninger osv. For når det er godkendt er det nok ikke nemt at få lov til at flytte huset fx 10 meter frem på grundet eller lign.

Syntes da lige jeg vil vise min første ide omkring et hus på grunden, med et tag der bliver dækket af de lyng planter som er i området. Første gang jeg tegner hus overhoved.

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

Det da ikke så slemt, med tegningerne - du skal dog være ret sikker på selve placeringen. For hvis de dispenserer for muligheden for at opføre bygningen på grunden, så er det med den placering du har oplyst.

Mht. tegninger - de skal jo kun være på skitseniveau, og med mål på de ydre rammer. Mht. materialer så er det formentlig nok med oplysninger på niveauet:

EKSEMPEL:
Tag: Naturtag med overflade der fremstår med lyng på tagfladen.
Ydervægge: Træ overfladebehandlet olieret cedertræ.
Træværk i øvrigt: Fremstår som naturfarvet lærketræ.

Eller et meget fint førstegangs skitseforslag.

P.S. Hvorvidt du kan få dispensation til at opføre bygningen er nok tvivlsomt - måske de ændringer som den nuværende regering lavede omkring bebyggelse i naturbeskyttelseszoner kan være en hjælp.

P.S. Partshøring er selvfølgelig til ejer af grunden. Men jeg undrer mig over at der ikke indgår en nabohøring af de evt. berørte naboer. Men det er måske implicit i partshøringen.

Mvh.

René

Skrevet af Brandmanden på 10 jun 2011 08:20
Det da ikke så slemt, med tegningerne - du skal dog være ret sikker på selve placeringen. For hvis de dispenserer for muligheden for at opføre bygningen på grunden, så er det med den placering du har oplyst.

Mht. tegninger - de skal jo kun være på skitseniveau, og med mål på de ydre rammer. Mht. materialer så er det formentlig nok med oplysninger på niveauet:

EKSEMPEL:
Tag: Naturtag med overflade der fremstår med lyng på tagfladen.
Ydervægge: Træ overfladebehandlet olieret cedertræ.
Træværk i øvrigt: Fremstår som naturfarvet lærketræ.

Eller et meget fint førstegangs skitseforslag.

P.S. Hvorvidt du kan få dispensation til at opføre bygningen er nok tvivlsomt - måske de ændringer som den nuværende regering lavede omkring bebyggelse i naturbeskyttelseszoner kan være en hjælp.

P.S. Partshøring er selvfølgelig til ejer af grunden. Men jeg undrer mig over at der ikke indgår en nabohøring af de evt. berørte naboer. Men det er måske implicit i partshøringen.



Partshøring sker ikke til naboer HVIS tilladelsen ligger indenfor "Byggeretten".

Hvis det var sådan skulle alt byggeri partshøres.


 

 

 

Det da ikke så slemt, med tegningerne - du skal dog være ret sikker på selve placeringen. For hvis de dispenserer for muligheden for at opføre bygningen på grunden, så er det med den placering du har oplyst.

Mht. tegninger - de skal jo kun være på skitseniveau, og med mål på de ydre rammer. Mht. materialer så er det formentlig nok med oplysninger på niveauet:

EKSEMPEL:
Tag: Naturtag med overflade der fremstår med lyng på tagfladen.
Ydervægge: Træ overfladebehandlet olieret cedertræ.
Træværk i øvrigt: Fremstår som naturfarvet lærketræ.

Eller et meget fint førstegangs skitseforslag.

P.S. Hvorvidt du kan få dispensation til at opføre bygningen er nok tvivlsomt - måske de ændringer som den nuværende regering lavede omkring bebyggelse i naturbeskyttelseszoner kan være en hjælp.

P.S. Partshøring er selvfølgelig til ejer af grunden. Men jeg undrer mig over at der ikke indgår en nabohøring af de evt. berørte naboer. Men det er måske implicit i partshøringen.


Takker for hjælpen - Tror jeg tager min arkitekt med ud og ser på grunden, vil gerne ofre lidt på at få en god placering med udsigt, HVIS det umulige nu skulle lykkes mig.

Har du et link til de ændringer til bebyggelse i naturområder du omtaler, syntes efter noget søgning ikke at det er lykkes mig at finde noget omkring dette. Mægler har også sagt god for at en partshøring til være ok.

Faldet ret meget for noget ala dette her: - Ja, man har lov til at drømme :-)

http://i51.tinypic.com/2vv0tnp.jpg
http://i55.tinypic.com/21o1wtz.jpg

Det lige med at finde et hus der vil passe bedst til stedet, hvis alle ods for en gangs skyld, ender på min side :-)

 www.kameravalg.dk - Seneste nyheder og hjælp til næste køb

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis