Internet kabel ordnes

Hej herinde

Jeg har et problem som jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig med, for jeg har ikke sønderlig meget forstand på det.. Så bær over med mig.

Jeg har det problem at TDC har etableret internet via telefon kablet. Kablet de har ført er mere end 10 meter.

Problemet er at de har lovet 10 MB forbindelse, men reelt er der højest 5 MB.
De siger det skyldes beliggenheden, men genboen har også TDC og her er der fuld hastighed..

Så har jeg opdaget da kablet skylle graves ned at der er et brud ( se billede). Man kan se at noget metal er blottet og jeg tænker om det ikke kan være muligt det laver noget støj på forbindelsen?

Jeg vil så se om jeg ikke kan få det splejset sammen og dertil skal jeg vide hvad jeg skal bruge af materialer og betegnelsen på dem.

Den type tape som er på billedet nedenunder, hvad hedder det?

Det er sådan meget fleksibelt og har en klistret som tyggegummi

Så ville jeg også gerne vide hvad disse slags kabelsko bliver betegnet som og om der mon er en bedre løsning. Evt. krympeflex og lodning?

Sidst vil jeg også gerne vide om de her to små kabler som er blottet metal (Se gule pile). Skal de også splejses sammen eller hvad?

Håber der er nogle som vil være behjælpelige. Det ville være rart.

Venlig hilsen Michael

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mosemand på 26 maj 2011 10:41
Hej herinde

Jeg har et problem som jeg håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig med, for jeg har ikke sønderlig meget forstand på det.. Så bær over med mig.

Jeg har det problem at TDC har etableret internet via telefon kablet. Kablet de har ført er mere end 10 meter.

Problemet er at de har lovet 10 MB forbindelse, men reelt er der højest 5 MB.
De siger det skyldes beliggenheden, men genboen har også TDC og her er der fuld hastighed..

Så har jeg opdaget da kablet skylle graves ned at der er et brud ( se billede). Man kan se at noget metal er blottet og jeg tænker om det ikke kan være muligt det laver noget støj på forbindelsen?

Jeg vil så se om jeg ikke kan få det splejset sammen og dertil skal jeg vide hvad jeg skal bruge af materialer og betegnelsen på dem.

Den type tape som er på billedet nedenunder, hvad hedder det?

Det er sådan meget fleksibelt og har en klistret som tyggegummi

Så ville jeg også gerne vide hvad disse slags kabelsko bliver betegnet som og om der mon er en bedre løsning. Evt. krympeflex og lodning?

Sidst vil jeg også gerne vide om de her to små kabler som er blottet metal (Se gule pile). Skal de også splejses sammen eller hvad?

Håber der er nogle som vil være behjælpelige. Det ville være rart.

Venlig hilsen Michael

Hej Michael!

Er det ikke dit kabel fra TDCs net og til tilslutningsdåsen som afslutter dit stik? Det skal du få TDC til at reparere. Så slipper du for at TDC beskylder dig for at have gjort indgreb i deres system. Med hensyn til materialerne: Kablet er et vaseline telekabel, konnektorerne (de sorte dimser) er konnektorer, som klemmes på med en speciel tang uden at afisolere lederne og endelig er der den blanke leder, som kan betragtes som en slags stel. Den bruges til det samme som blyet i de gamle kabeltyper, fejlstedbestemmelse o. lign. Den tape, du omtaler, er jeg næsten sikker på er selvvulkaniserende gummi, som bruges til at gøre splidningen tæt. Der afsluttes normalt med almindelig isoleringstape.

fase
Det ligner et tdc kabel...Jeg ville ringe til dem og fortælle at din linie er ustabil og at du har mistanke om et kabelbrud...og tilbyd at maile det billed til dem, så de kan se det....Vil gætte på at der kan komme en tekniker i løbet af 1-2uger og fikse det kabel....

for god ordens skyld, så hvis du kan, så ville jeg skifte fra tdc til yousee, da deres pingtider er bedre og deres hastigheder rent faktisk er det som de lover...og ja ja tdc og yousee er samme ejer...men internet over antennekablet er bedre...
hvis der ikke er kobber nok ud til manden, kan det vel ikke hjælpe at skifte udbyder? At naboen har bedre hastighed ligger måske i en anden tråd

Skrevet af uldal på 27 maj 2011 12:07
hvis der ikke er kobber nok ud til manden, kan det vel ikke hjælpe at skifte udbyder? At naboen har bedre hastighed ligger måske i en anden tråd

yousee og tdc benytter ikke samme kabel...Tdc benytter tlf. ledningerne og Yousee benytter sig af antennekablet, så jo det kan faktisk godt hjælpe at skifte udbyder...jeg har f.eks selv skiftet fra CC til yousee netop på grund af dårlige tlf ledninger i kvateret...jeg får mærkbart bedre pingtider og har også fået en hurtigere opkobling...Mine gamle tlf ledninger kunne lige holde til en 10/2 linie og ved yousee kører jeg 25/3 uden nogen problemmer af nogen art....

antennekablet? Hvis man bor på landet?

Annonce
Nu ved jeg ikke hvor på landet du bor, men man kan godt få internet over antennekablet....Du kan prøve at hoppe ind på yousee.dk eller stofa.dk og læse mere om det
Naarrhh Profi, det er nu ikke helt rigtigt, det du antager!
Vi er nogen, der bor så langt ude på Lars Tyndskids Mark, at kragerne for længst er vendt.
Hvis vi vil se fjernsyn, skal vi have noget der hedder en antenne op i skorstenen for at hente nogle radiobølger ned fra atmosfæren.
Der er absolut intet antennekabel her ude, og der kommer heller aldrig noget, men vi har godt nok betalt til det via diverse afgifter m.m.m.

Med venlig hilsen
ktm

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis