Hejse seng op igennem altan?

Hej lav-det-selv.dk 

Jeg flytter om en måned til en opgang der er ultrasmal. Dvs. min seng på 140cm ikke kan komme op - kun en på 120 cm ville kunne. Så : enten ny seng, eller få den gamle ind gennem altanen. 

HVIS det ikke er muligt at benytte lift omme i gården pga. pladsmangel : 

Kan jeg hejse sengen op med reb? Er der nogle af jer der har erfaring med det? To stærke mænd, to stærke reb? 

Andre gode ideer? 

Mvh
Charlotte, Købenavn. 
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må da være muligt med et reb i hvert hjørne af sengen. Så tung er den vel heller ikke.
Der trækkes i to reb ved siden af hinanden indtil sengen er i højde med altanen så den kan nåes med hænderne og styres med hænderne.
Mens toppen styres ind på altanen med hænderne trækkes i de to andre reb for at få bagenden af sengen op i højde og ind på altanen.

Jeg har ikke prøvet princippet det er bare lige noget jeg finder på men mon ikke det dur?
Hvis det er en seng kan du jo bare skille den ad.
Hvis det er en boxmadras hejser du den op med et reb.

Hvor mange mænd? Den slags er vel kvindearbejde!
Mændene skal nok komme når sengen er påplads.

Iøvrigt bør den type opgaver sendes i udbud - som totalentreprise.
Og lade den vindende hejse-entreprenør selv planlægge opgaven.
Altså du tilbyder 1 kasse øl for fuldt færdig arbejde.
En almindelig tørstig løftemester vil kunne lange sengen op - helt alene!!!



Det er nok ikke let at binde hele vejen rundt om sengen og så kan du heller ikke styre retningen så kan sengen dreje rundt.

Ulempen ved det princip jeg beskrev er at det kræver 4 personer.
Far og kæresten til at hive i rebene og mor og lillesøster til at styre med hænderne :-)
Da jeg for et års tid siden skulle have et 115 kg tungt egetræsskab ned fra 2. sal var vi så heldige, at der var en teleskoplæsser igang lige overfor. Det kostede en kasse øl at få ham til at stille gaflen op til altanen, og så lagde vi skabet på. Det sparede mange lange arme og meget sved på panden.

Hvis I skal løfte op med tovværk -vi søfolk bruger altså ikke reb- så vil det være lettest, hvis I kan låne altanen ovenover.Så kan I få underkanten af sengen op i niveau med din altan og derpå vippe den ind.Brug noget kraftigt tovværk, der er til at få et ordentligt greb om og brug handsker, så huden ikke rives af fingrene eller brænder, hvis tovet glider i hænderne. Man har en instenktiv tendens til at give slip på noget der bliver varmt eller river i huden!

Havde det bare været på Sy'fyn, så var jeg gerne kommet og givet gode råd og bundet et par kvalificerede knob og stik.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Det er faktisk meget sundt at læse om hvad folk fuldstændig uden praktisk sans kan få ud af en ganske lille uskyldig udfordring.

4 mand til at løfte en seng op på 1. sal er naturligvis alt for lidt.

Der kræves mindst 12 mand til det rent manuelle. 4 til at løfte, 4 til at skubbe, 4 i reserve.
Dertil en koordinator, to arbejdsledere - til upstairs og downstairs, en sikkerhedsrepræsentant, en pressemedarbejder der håndterer TV2's indsatsteam inkl. ditto helikopter.
Naturligvis en projektleder, en kny key accountmanager, en operationsmanager samt en stylist der styner ovennævnte lillesøster til det uundgåelige direkte interwjiu på landsdækkende morgen-, middags- og ikke mindst nyhedsshowet.
God arbejdslyst.
Det er faktisk meget sundt at læse om hvad folk fuldstændig uden praktisk sans kan få ud af en ganske lille uskyldig udfordring.

4 mand til at løfte en seng op på 1. sal er naturligvis alt for lidt.

Der kræves mindst 12 mand til det rent manuelle. 4 til at løfte, 4 til at skubbe, 4 i reserve.
Dertil en koordinator, to arbejdsledere - til upstairs og downstairs, en sikkerhedsrepræsentant, en pressemedarbejder der håndterer TV2's indsatsteam inkl. ditto helikopter.
Naturligvis en projektleder, en kny key accountmanager, en operationsmanager samt en stylist der styner ovennævnte lillesøster til det uundgåelige direkte interwjiu på landsdækkende morgen-, middags- og ikke mindst nyhedsshowet.
God arbejdslyst.
Der må jeg give sitting bull ret.
Der er naturligvis sådan den kage skal skæres. Så må dem med praktisk sans lige træde til side et øjeblik.
Mangler der ikke en til at komme med opildnende tilråb under sceancen og som kan være med til at afprøve sengens kvaliteter?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis