nyt loft

hej nogle der kan hjælpe   skal have træ loft op men har existerende loft hvor der er damp spære over  nu er spørgsmålet om man må knalde en lægte op og så en ny dampspære op og så træ loftet op     eller er det som jeg tror ned med det gamle loft op med noget nyt damp spær    og er der en der kan række følgen

på forhånd tak


 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af blackbird på 24 maj 2011 19:43

hej nogle der kan hjælpe   skal have træ loft op men har existerende loft hvor der er damp spære over  nu er spørgsmålet om man må knalde en lægte op og så en ny dampspære op og så træ loftet op     eller er det som jeg tror ned med det gamle loft op med noget nyt damp spær    og er der en der kan række følgen

på forhånd tak


Hej Blackbird !

Jeg har selv startet et indlæg om loftsopbygning i vådrum, hvor jeg stiller en række spørgsmål da jeg er i tvivl, men jeg er dog ikke i tvivl om at du IKKE skal have 2 damspærrer.

Der må kun være 1 damspærre i din konstruktion da du ellers kan få lukket fugten inde med fatale følger.

Men jeg er 99 % sikker på at du kan " nøjes " med at perforere ( bore nogle huller )din nuværende spærre, og derefter sænke dit loft og sætte ny spærre op.

Hvis det altså blot er fordi du ikke gider nedtage dit gamle loft først ?

Mvh Thomas
undskyld den lange svar tid ja det er fordi at jeg er doven men er blevet enig med mig selv om ned med det gamle loft genbruger bare de 22mm træpinde det gamle loft sad på ny dampspær op og op med et træloft det må da være den letteste måde på det eller hvad?

 

Ja, hvis ellers forskallingen er fint nok, så er det da bare op med en ny damspærre, og efterfølgende nyt træloft.
forskallingen er de 22mm træpinde eller hvad

 

Jeg troede :
AAvæk med alucraft eller gammel dampspær
BB: om med ny plast dampspær klammes på spær og fuges ude v væg med acryl(bulles ca 70mm ned langs væg
CC45mm lægter eller forskalling skruet op i spær
DD:Udløbsrosetter klodset ned så de flugter færdigt loft
EE:Gipsplader monteres på forskalling eller lægter
FF: rustik eller træloft stiftes op så det har fat i forskalling

Eller er det forkert??

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis