Isolering af tag, opbygning?

Hejsa alle.

Nu skal jeg til at bestille materialer, men jeg kan ikke helt gennemskue hvordan jeg skal opbygge isoleringen.

Der er 170mm brede spær, og der ville jeg ligge et lag 70mm og et lag 95mm i forskydning, men da jeg jo gerne vil op til 300mm i alt mangler jeg jo 130mm hvordan gør man lige det? man kan jo ikke lige skrue et 130mm finder man nogle 130mm reglar og skruer på tværs af spærene? eller hvad er fremgangsmåden?

Håber på lidt hjælp, så jeg kan få samlet min 1. sal igen

Mvh

Morten

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Eksisterende spær: 170 mm + reglar: 95 mm = 265. + lægte: 45 mm (efter dampspærre) = 310 mm


195 mm + 70 mm (dampspærre) + 45 mm = 310 mm. (dampspærren skal helst placeres inde i isoleringen for at beskytte den. 




Isolerings dimensioner kan nemt klares med Rockwool, men kan sikkert også findes i andre og billigere varianter..



Mvh Mærsk

Ok tak
Hvad er bedst, at skrue de reglar på tværs af spærene, eller bare som en "forlængelse" af spærene?

Og skal de forbores?

Og hvis det er på tværs hvor langt skal der så være imellem dem, og også de sidste lag hvor gipsen skal sidde på, hvor langt skal der være imellem dem?

Mvh

Morten

Juel: Jeg er igang med at bygge en 1.sal på den måde Mærsk beskriver... Jeg kan lige tage et billede i aften og smide op i morgen, så kan du se hvordan jeg har gjort.

Jesper

www.profillageret.dk

Hej Jesper, det ville være en stor hjælp, det ville jeg sætte pris på

Mvh

Morten

Som lovet kommer der her lige et par billeder...
Jeg har desværre ikke lige strøm deroppe her til aften, så billederne er lidt mørke... men du kan da lige se hvordan jeg har gjort det.





Jeg har isoleret imellem spærene, derefter skruet reglar (45x95)på tværs af spærene, og isoleret yderlig med 95mm, derefter monteret dampspærre, og så skruet 45x45 reglar på tværs igen (altså samme retning som spærene) Men et mellemrum på 59cm så det passer i bredden med isoleringen. (Det samme gør du selvfølgelig med 95mm isoleringen)
Og til sidst putter du så dit 45mm isolering på, og til sidst loftet...
I mit tilfælde skal der ludbehandlet profilbrædder op, da det skal passe til resten af huset, så jeg behøver ikke yderlig forskalning, da jeg sætter brædderne direkte på 45x45 reglarne, men elektrikeren mangler lige at komme og trække kabler inden loftet kommer på.

Jesper

www.profillageret.dk

Annonce
Hej Jesper, super fedt, kanon. Jamen så kan jeg jo godt begynde at regne på materialer, jeg bukker og skraber for den super gode forklaring, og billederne, bare jeg var så langt

Mvh

Morten

Hov hvordan har du gjort med endevæggen? der er min nemlig også uisoleret i den øverste del, men isoleringen må jo ikke være helt ud til muren så vidt jeg ved?

Mvh

Morten

Jeg har ikke en muret gavl, så jeg har bygget gavlen op i reglar, og med nogle baner undertag på ydersiden, og så isoleret ud mod dette og dampspærre på indersiden.
Men kan ikke se hvorfor du ikke må isolerer helt ud til muren... men jeg ved ikke nok om det til at udtale mig om det.

Jesper

www.profillageret.dk

Hej Mærsk og I andre :-)

Super billeder :-)

Jeg skal selv i gang med et lignende projekt. Udnytte førstesalen.

Må jeg spørge jer alle?
Hvad gjorde i op mod tagstenene? Vindpap? Undertag monteret indefra? Eller ganske enkelt bare de anbefalede 50mm luft mellem tegl og isolering?

Hilsen Mikkel
Jeg har taget alt ned, og skal til at sætte op, når jeg har skiftet vinduer. Jeg har etanit tag, og har valgt et huntonit undertag, så bliver sømmet på de 45x45 reglar hvorpå tagplaerne er skruet

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis