Afmontering af bildør... hvordan dælen gør jeg det? jbr 2074 7451 Sunds 24-05-2011 11:24 Selvom det måske ville være lækkert med en ny bil, er det ikke lige det der står på programmet.Så nu er jeg i gang med at levetidsforlænge Fru Scorpio (igen!). Forkofangeren skal (igen) bygges op, da jeg (igen) har smadret den Denne gang hang underkanten fast i nogle isklumper, da jeg bakkede ud af indkørslen... det blev den ikke særlig køn af Nå, men det har jeg jo før prøvet, så det er ikke det store problem, kun en masse arbejdeJeg skal også have lavet lidt kosmetisk rust, blandt andet i den ene døråbning (førersiden). For at kunne komme ordentlig til og lave tingene rigtigt, skal jeg have døren afmonteret. Men.... hvordan gør man det? Der sidder sådan nogle "stifter" på begge hænglser... det er dem jeg er i tvivl om hvordan man skiller ad.En god forklaring på hvordan jeg får døren af, er meget velkommen.Her er et billede af hængslet og stiften øverst på døren....På forhånd tak for hjælpen " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com 4 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
Rolias 1128 4200 24-05-2011 18:51 Det er rørstifter der sidder i dit hængsel,dem banker du bare ud med en dorn og hammer,dornen skal helst være lidt mindre end hullet som stiften sidder i,men ikke så lille ,at den går indeni stiftenjeg håber du forstår hvad jeg mener! Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen
EISOE 2758 7400 24-05-2011 19:03 Og....... Sæt nye stifter i når du alligevel har de gamle ude. Det er jo en ældre dame og slidte stifter kan give slør i dørene - det er væk med nye stifter :-) Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg
cykelmyg 45 7500 24-05-2011 19:24 Hej JBR Du løsner bare de 2 torx skruer og løfter døren op. Har du ikke en top til udvendige torx skruer, kan du være heldig at en 6 eller 7 mm alm top kan klare det. Det med rør splitter var på ældre ford biler.
jbr Trådstarter 2074 7451 Sunds 24-05-2011 21:14 Tak for svarene. Rørstifter er det helt bestemt ikke.Ville være helt sikker på at det var torx skruer, inden jeg begyndte at skrue på dem. Vidste ikke der er noget der hedder udvendige torx... så blev man så klogTak for hjælpen... Her er lige et par billeder af eftermiddagens kofanger-projektet... er nu blevet genopbygget.Nu mangler der bare spartling, slibning, grunding, slibning, 3x maling, vandslibning og og 3x klarlak... det er jo let " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "Med venlig hilsenJanSolus 24 "Ofelia" ___/)__/)_ www.solussiden.webs.com
LDS Tip Automatisk tip Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS Se mere her