Afmontering af bildør... hvordan dælen gør jeg det?

Selvom det måske ville være lækkert med en ny bil, er det ikke lige det der står på programmet.
Så nu er jeg i gang med at levetidsforlænge Fru Scorpio (igen!).

Forkofangeren skal (igen) bygges op, da jeg (igen) har smadret den  Denne gang hang underkanten fast i nogle isklumper, da jeg bakkede ud af indkørslen... det blev den ikke særlig køn af

Nå, men det har jeg jo før prøvet, så det er ikke det store problem, kun en masse arbejde

Jeg skal også have lavet lidt kosmetisk rust, blandt andet i den ene døråbning (førersiden). For at kunne komme ordentlig til og lave tingene rigtigt, skal jeg have døren afmonteret. Men.... hvordan gør man det? Der sidder sådan nogle "stifter" på begge hænglser... det er dem jeg er i tvivl om hvordan man skiller ad.
En god forklaring på hvordan jeg får døren af, er meget velkommen.

Her er et billede af hængslet og stiften øverst på døren....

På forhånd tak for hjælpen

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er rørstifter der sidder i dit hængsel,
dem banker du bare ud med en dorn og hammer,
dornen skal helst være lidt mindre end hullet som stiften sidder i,
men ikke så lille ,at den går indeni stiften
jeg håber du forstår hvad jeg mener!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Og.......

Sæt nye stifter i når du alligevel har de gamle ude.

Det er jo en ældre dame og slidte stifter kan give slør i dørene - det er væk med nye stifter :-)

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Hej JBR
Du løsner bare de 2 torx skruer og løfter døren op. Har du ikke en top til udvendige torx skruer, kan du være heldig at en 6 eller 7 mm alm top kan klare det. Det med rør splitter var på ældre ford biler.
Tak for svarene.

Rørstifter er det helt bestemt ikke.

Ville være helt sikker på at det var torx skruer, inden jeg begyndte at skrue på dem. Vidste ikke der er noget der hedder udvendige torx... så blev man så klog

Tak for hjælpen...

Her er lige et par billeder af eftermiddagens kofanger-projektet... er nu blevet genopbygget.
Nu mangler der bare spartling, slibning, grunding, slibning, 3x maling, vandslibning og og 3x klarlak... det er jo let

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også