Undgå fugle under tagsten

Først og fremmest... fantastisk forum! Som nybagt husejer bliver det ikke sidste gang jeg kigger herinde og med tiden kan jeg forhåbentlig også bidrage

I løbet af de sidste par måneder har jeg erfaret at gråspurvene synes at mine tagsten også udgør et glimrende tag til deres reder. Selvfølgelig er det hyggeligt med lidt fuglekvidder, men er lidt nervøs for hvad de gør ved mit undertag osv.

Jeg vil derfor høre jeres råd omkring hvordan der kan monteres et eller andet "gitter" så de ikke kan komme derind. Findes der en standard løsning eller skal jeg til at være kreativ?

På forhånd tak

Jeg har prøvet at tage et billede af hvordan min tagrende/tagsten ser ud.

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jo det er da ligetil med den her!http://www.tacodan.dk/produkt.asp?produktgrupper=1 Monteres mellem fodblik og tagsten. fås i din lokale trælast.

Det fikser jeg...
Ja det kræver du fjerner den nederste række tagsten. Men det burde være lige til!

Det fikser jeg...
Ok... tak fro hjælpen. Det lyder jo ganske ligetil

Fortsat god aften!
nu er det tid til at prøve noget nyt, var nede hhos den lokale maskinefabrik og hente 2 spande spåner fra drejebænken, rustfrie naturligvis. maser det sammen til en lille kugle og sætter det ind under stenen, og så håbe at det sætter sig i spæne og lukker fuglene ude.

Annonce
Lyder da utroligt usmart! - og mon ikke de fugle er blevet lukket ude nu her knap 3 år senere?

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

kom frisk med et bud om at lukke fuglene ude.
om det er idag eller en gammel tråd, så er det den der kommer frem når man googler.

Jeg skal IKKE HAVE nogle tagsten af
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis