DVB S modtager( Free to Air som ikke er det)

Hvordan kan man  modtage  Dr1;Dr2; osv. på satellit uden smart kort? Mig bekendt de er ikke betalings kanal. Det kan lade sig gøre på DVB T men jeg har kun parabol. Kan man købe smart kort som afhjælpe dette for mit problem jeg er ikke interesseret i abonnement jeg betaler Tv licens så det må høre under free to air.     
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
dr1 og dr2 er også free to air, så skal du bare fange dem på DVB-T. ved dog ikke om de er kodet på sattelit.

EDIT: de er nok kodet på sattelit, da tv3 og canaldigital som videresender dem jo skal bruge båndbredde på at tilbyde dem, det gør de næppe gratis..
de er vel free to air, bare ikke free to sattelit..
Det er faktisk løsning jeg efterlyste og ikke så meget kommentar. Som jeg indledningsvis skrev ved jeg godt at DVB T modtager kan løse problemet+antenne som jeg ikke ejer.Derimod har parabol med to universal LNB +DVB S modtager.Vi kan også blive enig om at
Dr1;Dr2 osv. ikke betalings kanal. der hvor jeg bo antenner er so godt som virkningsløs.Derfor ville det være interessant hvis nogen kan komme med en lys ide uden at jeg skal sloges med en eller anden værdiløs udbyder af smart kort.
Du kommer til at betale for tv 2 fra næste år. Den nemeste løsning er at købe en billig DVB-T modtager men det holder kun til tv 2 bliver kodet. Hvis du bor i udlandet kan du ikke købe kort til sattelit modtager til dansk tv.
Annonce
Hej nomaden. Alt kan lade sig gøre også at købe kort.Tråden starte med som du sikkert har læst at man ikke har mulighed for at se over satellit Dr1 osv.trods at de er ikke betalings kanaler.Det er dybt uretfærdig når du betaler licens.Diverse udbyder kan er noget svineri men man ved jo heller ikke hvad de betaler til DR for at gøre dette vel? For mig at se du betaler to gang for det samme produkt.Så Pizzabager har ret i at udbyder skal også have noget for ulejligheden men det ændre ikke på at de er ikke Free to Air.
http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Satellit/20070131114846
Her står noget mere om DR på satelit. Det ser desværre ikke så godt ud mht. det-koster-gratis.

http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/Antenne/20091020170333
Her kan du læse noget mere om antennemodtagelse. Du skriver godt nok, at det ikke duer, men måske er der noget teknisk som du endnu ikke har prøvet, eks. om antennen skal drejes 90 gr. om sin vandrette aksel, i hvilken ret sendemasten står og evt. en signalforstærker.

og derudover er der via din internetforbindelse og et kort og forventet modtagekvalitet for henholdsvis udendørs og indendørs antenne.http://www.dr.dk/OmDR/Modtagelse/20091020090909.htm
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej KentAJ. Indtil nu er du de eneste som seriøst forsøgte at hjælpe og tak for det.Faktum er at DR snakker uden om og de skriver"DR har ikke rettigheder til at vise en række af programmer der sendes på Dr1;Dr2" Hvad skulle det være en bunke genudsendelse? Men diverse værdiløs udbyder har de rettigheder? Har Dr solgt rettighederne udenom licensbetalerne? Hvorfor blive mulig at se DR I Sverige,Norge men ikke i Danmark når de hævder at Dr lever op til public service forpligtelse også på sat. det har de prøve før.
Nu skyder jeg helt vildt fra hoften ang. hvorfor de ikke kan/gør det. DR er lovgivningsstyret i stor grad. Og det til hver tid siddende folketing kan pålægge eller fratage DR muligheder for at udbrede sit virke på forskellige medier/teknologier. Eller pålægges at sælge rettigheder indenfor visse udbredningsmetoder for dermed at skaffe penge til statskassen.
Og så må man ikke uden tilladelse broadcaste i et andet land, og man skal følge det pågældende lands lovgivning. Eks. måtte TV3 ikke vise alkoholreklamer i DK, selvom de sendte via satelit fra London.
Derfor kryptere DR deres udsendelser og du er nødt til at have et kort og en dekoder til at afkryptere deres tvsignal via satelit. Og de skriver, at man ikke længere kan købe et "DR-alene"-kort. Formodeligt en politisk beslutning.
Men du kan se det "gratis" via dit internet. Og mange nye fjernsyn kan kobles direkte på din internetforbindelse, hvis den er god nok.


Lidt ligesom DSB blev udskilt i banestyrelsen, som tilhører staten og som har forsyningspligt. Og i DSB, som er en en selvejende offentlig institution, der via sit virke delvis skal gøre sig selv berettiget. Dvs. deltage i lige fod med andre transport firmer om udliciteringer på udvalgte strækninger. Deraf en del af problemerne med DSBFirst. Lang historie.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
DR betaler kun for at de programmer de sender kan ses i danmark. Derfor må de ikke sende til hele EU. Det er en del af forklaringen. En anden del er at canal digital og viasat lever af at sælge de signaler de får sendt via parabol. de forærer ikke ting væk. de vil have noget for varen.
Viasat og canal digital må heller ikke sælge dig et abb. hvis du bor i f.eks. frankrig selv om der ikke er noget problem i at modtage deres signaler der nede.

Jacob
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis