Nyt internet/bredbånd og hvad m. tdc-basislinie?

Hej,

Mit bredbånd/internet fra arbejdet er blevet opsagt og jeg skal derfor selv ud på markedet for at købe - men jeg er i tvivl om tdc-basislinien - skal man altid have den? vi bor i et hus...

Kender nogle evt. til billigt bredbånd/internet eller prissider?


kh. hilsen Mr. GDS 0
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan forstå så kan man i vore dage købe sig til sådan en lille dims der henter nettet trådløst, de bruges bla. på blærbare
Men jeg vil tro at TSC´ bacic pakke er noget de vil at man skal have for at kunne hente noget hos dem.
Skrevet af mrGDS0 på 23 maj 2011 11:47
Hej,

Mit bredbånd/internet fra arbejdet er blevet opsagt og jeg skal derfor selv ud på markedet for at købe - men jeg er i tvivl om tdc-basislinien - skal man altid have den? vi bor i et hus...

Kender nogle evt. til billigt bredbånd/internet eller prissider?

Jeg har TDC duo, som jeg er godt tilfreds med. Det indbefatter IP telefoni. Hvormange computere skal du have koblet på ad gangen? Hvis du kun har en computer og ikke har brug for megen traffik, kan du vælge en løsning med et USB stik. Det er udmærket til en bærbar, men når maks download nåes, sættes hastigheden ned. Hvad har/havde du nu. Har du f.eks. fællesantenne, og kan du evt få internet gennem din fællesantenneudbyder?
Det er mit indtryk, at de fleste over længere tid opkræver det samme beløb.



 


fase
Vi skal have koblet 3 bærbare og to iphones til, hvorfor sådan en trådløs/USB ikke er godt nok. Vi har ingen fællesantenne og vi har iptelefoni gennem Tellio...


kh. hilsen Mr. GDS 0
Skrevet af mrGDS0 på 25 maj 2011 07:43
Vi skal have koblet 3 bærbare og to iphones til, hvorfor sådan en trådløs/USB ikke er godt nok. Vi har ingen fællesantenne og vi har iptelefoni gennem Tellio...


Hvis I har IP telefoni nu, må I jo også have internetadgang. Er det den, der skal tages ned? Hvis forbindelsen til Telio skal bevares, er det bare et spørgsmål om at koble de computere, I har nu, op til jeres internetadgang med f. eks. en trådløs router. De to Iphones henter formentlig deres data via telefonforbindelsen?
Hvis det er Telio forbindelsen, der skal tages ned, er proceduren næsten den samme. Vælg udbyder og tilslut jeres computere evt. trådløst. Routeren bliver normalt leveret af udbyderen, klar til brug.


 


fase
jeg har to computere på nettet en stationært og en bærbar.
på trådløst router i gemmen telefonnettet med delefilter
hvor fastnet tellefon er tilsluttet adsl. modemmet.
og "køre" på 20 mb.
og jeg har telenord. alle net og telefoner er under samme tag.!
inkl.mobil telefon. (tidliger sonofon).
Annonce
Det første man jo vel skal gøre sig klart inden man køber net nu om dage (de kan jo ca. det samme) er hvilket forbrug man har. Henter man mange ting ned, bruger man det til at spiller, eller surfer man bare lidt på nyheder og andet. Hvis man surfer er hastigheden ikke så vigtig det skal jo bare virke, spiller man selv eller ens unger er det derimod en helt anden sag. Der er nogle nets der ikke egner sig specielt til dette. og hvis du har børn eller unge i huset der spiller så har de nok mere forstand på hvad de vil have eller også har de online netværk de færdes i det, så lad dem undersøge det udnyt dem til det de er gode til og interesse sig for. Du kan jo evt. sætte en maks pris og det deres valg koster mere kan de arbejde af i haven Eller betale sig fra. det er vel det man kalder WIN/WIN. Men er det til familien surf og lidt youtube, ja så er det sku bare tage dem der er lokalt billigst, har jeg selv gjort selvom jeg af og til forvilder mig ind i et spil.

Mit råd: Kend jeres forbrug inden du vælger.
råd 2: Er at ringe til de udbydere du har i tankerne spil dem ud mod hinanden det giver dem blod på tanden

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Under ingen omstændigheder ville jeg vælge TDC efter årtiers skuffelser med det foretagende. Det fik jeg så lige genopfrisket i går aftes på TV, hvor jeg så, hvorledes de fortsætter deres meget dårlige stil.

Jeg har 3.dk mobil bredbånd, og har ikke mere travlt, end at jeg kan vente de 5-10 sekunder, det almindeligvis tager at åbne en hjemmeside. Jeg har et af de mere magre/billige abonnementer med flatrate.
Det skal da lige nævnes at jeg ikke spiller spil over nettet og kun sjældent ser lidt You Tube film. Film kan godt stoppe lidt ind imellem, men det lever jeg fint med.
Jeg fører jævnligt samtaler over Skype med rigtig god kvalitet.
Det står lysende klart for mig, at mobil bredbånd er fremtiden, og i de få år jeg har haft det, er det hele tiden blevet bedre og bedre, selv om jeg bor i et udkantsområde, en af de rådne bananer, som det så smukt benævnes.

Da mobiltelefonen blev introduceret i større omfang i 80erne, lød vurderingerne også den gang, at det var kun noget man kunne bruge som legetøj. Det gik da vist lidt anderledes?
Jeg har for længst droppet alt med fastnet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har da godt nok fastnet, og er vældig tilfreds med det. jeg får det igennem mit Elselskab, så du kunne jo undersøge om det var en mulighed hos dig.
Det er ikke via elstikket men nedgravet lyslederkabler, og jeg har en 30 / 30 mbit. forbindelse, det er virkelig noget der vil frem i verden.

TDC er bare YT
Jeg vil hellere sidde ensom på min pind og vente på en langsom forbindelse end at få TDC ind i huset igen.
Nævner gerne et par negative eksempler:
-de hævdede at der havde været en teknikker i min lejlighed og bore med en slagboremaskine uden at jeg skulle have opdaget det. Jeg havde siddet 4 timer og ventet på ham....
- TDC ville ikke lave min ISDN forbindelse om til en almindelig analog uden at jeg betalte 1200 kr for det og fik 6 måneders binding.
- TDC lukkede mit bredbånd og telefon 6 dage før abonomentophør og nægtede at rette fejlen straks, men henviste til at jeg måtte stille mig bag i køen til fejlretning. Det var dem der havde lavet fejlen.
- Påklage endte hver gang i at jeg kom til at tale med en inkompetent medarbejder, som kun lirede remser af uden at fatte sammenhængene. Gentagende løftet om at en kvalificeret medarbejder ville ringe tilbage blev svigtet. Alle, også ledelsen, putte sig i venten på at tiden læger alle sår.
- TDC havde sat kabel TV op i blokken jeg boede i. Jeg fravalgte deres services og brugte en stueantenne til de kanaler jeg ville se. Signalet fra kablet var imidlertid så kraftigt, at det forstyrrede mit almindelige signal. På alanlog Tv kunne jeg se (dårligt TTV) fra adskillige kanaler, som jeg slet ikke burde kunne tage med en stueantenne, og min digitalbox kunne ikke vise alle kanaler pga støj. TDC hævdede hårdnakket, at jeg måtte have et kabel i deres stik, når forholdene var som beskrevet. Jeg kan altså godt se, om der sidder et kabel i deres stik. Det fordrer ikke en udviddet elektroingeniøreksamen med UG+. Først efter mange mails og opringninger plus et ultimatum om at anmelde dem til både Støjtjenesten og politiet sendte en teknikker ud at kigge på mine forhold. Han måtte give mig ret i alle mine påstande, men bemærkede at jeg havde en meget følsom modtager i mit TV og i min digibox. Hvilket jeg ikke kan se vedkommer TDC. Kompensation end si´ge en undskyldning for gene og ulejlighed fik jeg aldrig. Monopolets nedarvede gener fornægter sig ikke.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ellers må du jo korsslutte deret stik, der skal bare en af det fine tråde til der sidder som skærm i et antennekabel, om det er ulovligt, JA det er det, men vil TDC ikke med det gode må grovfilen vel tages i brug
Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis