Ja, når man har været i klammeri med TDC, kommer der mange ideer op til overfladen fra det dybeste, sorte af ens sjæl!
Så vil jeg da også lige diske op med en af de mere sære oplevelser jeg har haft.
Jeg havde tidligere en særskilt telefonledning ind på værkstedet, hvor en klub havde haft et kontor.
Da jeg ville have ADSL, tror jeg det hed, kom der en rask cowboytype fra et tilfældigt el-installatørfirma i København, i stedet for de sædvanlige, flinke telefonmontører, jeg kendte i forvejen. Denne raske ungersvend for med krum hals i sidevind løs på mit værksted og installerede ledningerne trods mine heftige protester.
Jeg ville selvfølgelig have det ind i min bolig, hvor jeg skulle bruge det, men næh nej, det skulle ind på værkstedet. Da jeg samtidig havde bestilt en router for at kunne dække hele ejendommen opgav jeg for en stund kampen, og håbede på at routeren kunne klare problemet. Det duede overhovedet ikke en skid, overhovedet, og jeg fik en lang kristianforklarerøv fra de varme lande fra dette håbløse individ.
Efter lange og trange klager, kom nogle uger efter en af de sædvanlige montørere ud og installerede systemet korrekt, dog ikke uden en vis hovedrysten. Der stod intet i papirerne om at det partout skulle lægges ind i et udhus på ejendommen!!! Det var blot lettere for tossen og dermed bedre for akkorden.
Jeg kunne skrive en mindre bog om TDC's kvajerier med mine forskellige installationer samt tilhørende løgnehistorier, jeg er blevet præsenteret for. Aldrig nogen sinde mere TDC.
En af mine yderligere grunde til udelukkende at vælge trådløse systemer er, at ved f.eks. mobil bredbånd, er man ikke ene forbruger til at klage over en fejl, alene fordi man er mange brugere på samme mast og bagvedliggende kabler. Dvs at udbyderen er nødt til at tage klager meget mere alvorligt, end hvis man er den eneste, der har et problem. Det har så også vist sig at holde stik i praksis. Jeg mindes kun en gang, hvor jeg har været sat af som følge af et overgravet kabel. Det kan jo ske, men det blev rettet ret hurtigt!