Nyt internet/bredbånd og hvad m. tdc-basislinie?

Hej,

Mit bredbånd/internet fra arbejdet er blevet opsagt og jeg skal derfor selv ud på markedet for at købe - men jeg er i tvivl om tdc-basislinien - skal man altid have den? vi bor i et hus...

Kender nogle evt. til billigt bredbånd/internet eller prissider?


kh. hilsen Mr. GDS 0
Hej, Mit bredbånd/internet fra arbejdet er blevet... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg overvejede -fy fy skamme skamme- at lave en masse sjove ting med dem. F.esk at sætte en lille sender med variabel frekvens i stikket, så der konstant kom støj hos de betalende kunder. Eller at sætte en tændspole tilsluttet 12V vekselstrøm til stikket i nogle sekunder. Det kunne tage livet af anlægget, hvis det fik 30.000 volt, foruden nogle TV-apparater. Naturligvis i tordenvejr, så alle ville tro det var lynnedslag.
Men det må man ikke og tanken er næsten strafbar, så jeg tænkte den slet ikke til ende.... Næsten ikke....

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Ja, når man har været i klammeri med TDC, kommer der mange ideer op til overfladen fra det dybeste, sorte af ens sjæl!

Så vil jeg da også lige diske op med en af de mere sære oplevelser jeg har haft.
Jeg havde tidligere en særskilt telefonledning ind på værkstedet, hvor en klub havde haft et kontor.
Da jeg ville have ADSL, tror jeg det hed, kom der en rask cowboytype fra et tilfældigt el-installatørfirma i København, i stedet for de sædvanlige, flinke telefonmontører, jeg kendte i forvejen. Denne raske ungersvend for med krum hals i sidevind løs på mit værksted og installerede ledningerne trods mine heftige protester.
Jeg ville selvfølgelig have det ind i min bolig, hvor jeg skulle bruge det, men næh nej, det skulle ind på værkstedet. Da jeg samtidig havde bestilt en router for at kunne dække hele ejendommen opgav jeg for en stund kampen, og håbede på at routeren kunne klare problemet. Det duede overhovedet ikke en skid, overhovedet, og jeg fik en lang kristianforklarerøv fra de varme lande fra dette håbløse individ.
Efter lange og trange klager, kom nogle uger efter en af de sædvanlige montørere ud og installerede systemet korrekt, dog ikke uden en vis hovedrysten. Der stod intet i papirerne om at det partout skulle lægges ind i et udhus på ejendommen!!! Det var blot lettere for tossen og dermed bedre for akkorden.
Jeg kunne skrive en mindre bog om TDC's kvajerier med mine forskellige installationer samt tilhørende løgnehistorier, jeg er blevet præsenteret for. Aldrig nogen sinde mere TDC.
En af mine yderligere grunde til udelukkende at vælge trådløse systemer er, at ved f.eks. mobil bredbånd, er man ikke ene forbruger til at klage over en fejl, alene fordi man er mange brugere på samme mast og bagvedliggende kabler. Dvs at udbyderen er nødt til at tage klager meget mere alvorligt, end hvis man er den eneste, der har et problem. Det har så også vist sig at holde stik i praksis. Jeg mindes kun en gang, hvor jeg har været sat af som følge af et overgravet kabel. Det kan jo ske, men det blev rettet ret hurtigt!

Med venlig hilsen
ktm

 

JEg forstår godt i alle er glade for det mobile. Men vil bare nævne at hvis der bliver gamet/Spillet er dette ikke vejen frem, der opstår ofte package loss, altså at den mister lidt data. Det kan ikke ses eller mærkes på hjemmesider da det er samme pakke den sender flere gange (tror jeg) MEns at i spil er de forskellige hvilket betyder at man råber LAAAAAGGG og smadre sin mus.. eller tastertur. ved ikke om det er blevet bedre men da jeg var i milli og skulle ind og skyde nogen (på nettet) var der ikke mulighed for dette på det mobile.. samt at det som tidligere nævnt ikke kan deles. så vidt jeg ved.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Mht. basislinien, så er der ikke rigtigt nogen krav, bare du har telefonstikket tilgængeligt. 

Mht. prissider, så findes alle internetopkoblinger lige her: www.internetpris.dk du kan sågar taste din ønskede pris pr. måned og så får du den forbindelse hvor du får mest for pengene: www.internetpris.dk/mest-for-pengene

Lettere bliver det ikke :-)
Takker MOA- fed side. Skyline tiltaler mig meget, da der ikke er binding - men til gengæld skal jeg selv installere ledning mellem modtagerboks og indendørs boks...:-(

Yousee lyder også godt, men for at få bredbånd, skal jeg også købe kabel-tv... det er sgu en jungle det her, jeg leder videre...


kh. hilsen Mr. GDS 0
Annonce
Er der noget specielt du har af krav? Hastighed? Pris? Kan være jeg kan guide dig.

Mht. YouSee så kræver det blot du har Kabel TV stik hvor YouSee har adgang... jeg har selv valgt en YouSee forbindelse via internetpriser så jeg fik lidt rabat på, og der følger ret meget med i den pris, bla. trådløst udstyr til hjemmet, webdisk, web tv, musik mv.
Mine krav: min 4 mbit, max 150 kr/mdr og ingen binding, da jeg igen får internet ved nyt arbejdet.

jeg bor i us og har ingen kabel tv stik....


kh. hilsen Mr. GDS 0
For 9 kroner mere kan du få Oister: http://mobiltbredbandguide.dk/oister-mobilt-bredband/ - Dem kan du få uden binding, hvis du allerede har et modem. Det er 4 mbit. Det er det selskab jeg ville vælge hvis jeg skulle bestille hurtigt mobilt bredbånd, da de kører på 3s net. Hvad skal du bruge forbindelsen til?
NEJ

Du er ikke i dag tvunget til at have en telefonlinje hos TDC.

Du kan frit vælge blandt de fleste internetudbydere, sålænge det kobber, der løber til dit hus, er af god kvalitet.

Jeg har selv haft Telia og Fullrate på 2 forskellige adresser uden at have fastnet tlf overhovedet.

Du kan se internet priser f.eks her: http://www.123mobilshop.dk

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Hej hvis du bor i en af de større byer i Danmark ville jeg helt sikkert vælge mobilt bredbånd. Jeg har selv Oister 4MBit forbindelse for 159 kr/mdr. og her er der god dækning de fleste steder. Hastigheden er fint til det meste, den rækker dog ikke hvis du skal spille spil på nettet. Se evt priser fra de fleste udbydere her: www.pris-paa-bredbaand.dk/mobilt-bredband.html


Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis