SELVbyg + Galleri - arkitektegnet villa!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store byggeprojekt, det findes under 'Gallerier' med navnet 'SELVbyg' - Part 1, Part 2, Part 3 osv...her har jeg postet billeder fra projektet fra start og indtil idag og meningen var så, at jeg ville fortsætte med at poste billeder gennem hele forløbet, til dem som måtte være interesserede i at følge/opmuntre mig! 

Huset blir en 1 1/2 plans villa krydret med en arkitekts kreative streg. Jeg har leveret alle skitser og idéer til min arkitekt og så har han sat det hele sammen til noget, som rent faktisk kan lade sig gøre at bygge - eller dvs at det viste sig at det ikke rigtig var til at bygge, så jeg måtte lige omkring en bygningsingeniør og have lavet stålkonstruktioner og statiske beregninger for en formue, men NU skulle det så kunne stå - UDEN at styrte sammen...! 

Huset blir på 285m2 + 65m2 dobbelt garage, så plads blir der nok af, jeg er kun mig selv jo!  Det blir et lavenergi hus og varmekilden blir jordvarme. Huset blir monteret med et genvex anlæg fra Nilan - NilAIR, som støbes ned i fundamentet, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir noget loft osv. Huset bygger på en meget kraftig HEB180 stålrammekonstruktion, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir nogle bærende vægge som går til kip til at holde tagets vægt og huset ville så styrte sammen, lidt ala en bog der står med ryggen opad. Førstesalen består af repos'er i begge ender af huset udstyret med gelænder, samt en gangbro i midten af huset, hvor man går hen over husets køkken/alrum. Hele vejen gennem husets overetage (20m), blir der udsyn til kip, og huset blir udstyret med hele 4 kviste, hvor søjle vinduerne er forlænget 2m, så de blir 5,5m høje, hvilket gør huset meget lyst og åbent...

Rumfordeling - stueplan: (plantegning kommer i galleriet, skal lige finde den )
Indgang
Hall
Bryggers/teknikrum

Seperat forældre afdeling med:
  • Soveværelse
  • Walk-In
  • Kæmpe bedeværelse med spa og dobbelt bruser
Stort åbent køkken/alrum med loft til kip 7,5m
Stort fælles badeværelse med brusebad
Kontor
Biograf
Teknikrum under trappe med genvex anlæg og centralstøvsuger

Rumfordeling - 1. sal:
Kæmpe pool lounge, hvor der er plads til poolbord, bar, lounge
2 stk. børneværelser
Man passerer køkken/alrum via en gangbro, over til en stor stue med pejs og udgang til en stor altan, hvor man har aftensolen 

Det var lidt om villa'en. Måtte nogen brænde inde med spørgsmål eller lign., så råb endelig højt... 

Gallerierne vil løbende blive opdaterede, så man kan følge lidt med i projektet!

Som sagt, så bygger jeg SELV og alt er indtil videre lavet af mig selv og det blir resten også - så her blir nok tale om en meget intimt og hyggeligt rejsegilde...hehe...  Dog blir kloark, VVS og EL lavet af fagfolk... 

 SELVBYGGER!!!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store... Vis hele indlægget
154 svar
 Følg tråden
Der er 100 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bare lave underpap på helt taget først, også inddække kvisten med en strimmel efterfølgende, det kan godt laves tæt nok, og så længe overlægget vender rigtigt på overpappen, har det mindre betydning.
Tak for info!

De ser sgu også meget pæne ud, når de er blanke sys jeg, så det er sådan det bliver!

Det var lige præcis den løsning med underpap på hele taget og så en inddækning efterfølgende. Jeg tænkte nemlig også at når overpappen kommer til at have de korrekte overlæg, samt en 40 graders hældning, så burde det ikke have noget at sige, MEN jeg er jo ikke tagdækker og ville jo nødigt lave noget, som ikke er efter bogen...jeg takker mange gange, Koluda!

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Var så lidt...
Kunne det tænkes, at du kendte en god leverandør af zink arkitekt tagrende? XL Byg har ikke umiddelbart de rette produkter på den front...

 SELVBYGGER!!!

Ja da, du sender mig bare en mail med hvad du skal bruge...

Opsætter jo mange meter zinktagrender om året, så har derfor også en OK pris på dem...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej :-)

Skønt at se en der har en holdning til hvilken tagrende der klæder et hus.....
Jeg har da også selv den såkaldte arkitekt rende...

Den koster lidt mere... men ikke noget der vælter et buggeprojekt i din kaliber :-)
OK kender kodt til antallet af små poster på mellem 5-15.000 der lige skal upgrades med undervejs.. Men jeg kan sige at jeg ikke har fortrudt en eneste af mine upgrades undervejs,,,,,

MVH Njord

MVH Njord
Sys dælme der er mange "små" poster, som man ændrer til nogle bedre (LÆS: dyrere) løsninger - dén tid, dén sorg...!!

 SELVBYGGER!!!

Skal have fræst rendejern og monteret insektnet/snefangsrør imorgen og dermed lige et spørgsmål...

Iflg. tegningerne skal der monteres 'insektnet' i ventilationsspalten ved tagfoden...fungerer et snefangsrør ligesom et 'insektnet' og kan man man nøjes med snefangsrør...??

I samme forbindelse vil jeg lige høre om en anden ting...

Jeg har jo en 50-70mm luftspalte under tagbrædderne og ned til isoleringen. Spalten er ca. 55mm helt nede ved tagfoden, altså fra sidste skifte mursten og op til det nederste tagbrædde. Hvor langt fra murværket skal jeg montere mine rendejern, tænker hvor meget luft der skal kunne komme op bag tagrenden - det blir en arkitekt rende, så der kan jo i princippet ligge helt tæt til murværket. Jeg tænker at trække den en 10-15mm ud...?? Er det for meget eller for lidt? Vil helst have den så langt ind mod væggen som muligt af synsmæssige årsager...

 SELVBYGGER!!!

Nogen som kender nogen, som har adgang til stillads, som de vil leje ud til mig...ska bruge 40 x 4m til brug for tagdækning...der er tale om ca. 1-2 dages varighed til underpap og om en måneds tid igen til overpap, som nok tager en 3-4 dage...

Jeg ska bruge det "igår", så håber virkelig på positiv respons...!! )

Kan fanges på 53 55 41 88!

 SELVBYGGER!!!

Så skete der lidt mere i Randers...

Underpappen er svejset...


Mangler lige 6-7 baner på nordsiden, som kommer på imorgen og så er huset vandtæt...dejligt...


Og så er der bestilt vinduer for en 3-4 dage siden...de kommer desværre først i uge 47...

Go' aften!

 SELVBYGGER!!!

Der er yderligere 44 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også