SELVbyg + Galleri - arkitektegnet villa!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store byggeprojekt, det findes under 'Gallerier' med navnet 'SELVbyg' - Part 1, Part 2, Part 3 osv...her har jeg postet billeder fra projektet fra start og indtil idag og meningen var så, at jeg ville fortsætte med at poste billeder gennem hele forløbet, til dem som måtte være interesserede i at følge/opmuntre mig! 

Huset blir en 1 1/2 plans villa krydret med en arkitekts kreative streg. Jeg har leveret alle skitser og idéer til min arkitekt og så har han sat det hele sammen til noget, som rent faktisk kan lade sig gøre at bygge - eller dvs at det viste sig at det ikke rigtig var til at bygge, så jeg måtte lige omkring en bygningsingeniør og have lavet stålkonstruktioner og statiske beregninger for en formue, men NU skulle det så kunne stå - UDEN at styrte sammen...! 

Huset blir på 285m2 + 65m2 dobbelt garage, så plads blir der nok af, jeg er kun mig selv jo!  Det blir et lavenergi hus og varmekilden blir jordvarme. Huset blir monteret med et genvex anlæg fra Nilan - NilAIR, som støbes ned i fundamentet, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir noget loft osv. Huset bygger på en meget kraftig HEB180 stålrammekonstruktion, hvilket er en nødvendighed, da der ikke blir nogle bærende vægge som går til kip til at holde tagets vægt og huset ville så styrte sammen, lidt ala en bog der står med ryggen opad. Førstesalen består af repos'er i begge ender af huset udstyret med gelænder, samt en gangbro i midten af huset, hvor man går hen over husets køkken/alrum. Hele vejen gennem husets overetage (20m), blir der udsyn til kip, og huset blir udstyret med hele 4 kviste, hvor søjle vinduerne er forlænget 2m, så de blir 5,5m høje, hvilket gør huset meget lyst og åbent...

Rumfordeling - stueplan: (plantegning kommer i galleriet, skal lige finde den )
Indgang
Hall
Bryggers/teknikrum

Seperat forældre afdeling med:
  • Soveværelse
  • Walk-In
  • Kæmpe bedeværelse med spa og dobbelt bruser
Stort åbent køkken/alrum med loft til kip 7,5m
Stort fælles badeværelse med brusebad
Kontor
Biograf
Teknikrum under trappe med genvex anlæg og centralstøvsuger

Rumfordeling - 1. sal:
Kæmpe pool lounge, hvor der er plads til poolbord, bar, lounge
2 stk. børneværelser
Man passerer køkken/alrum via en gangbro, over til en stor stue med pejs og udgang til en stor altan, hvor man har aftensolen 

Det var lidt om villa'en. Måtte nogen brænde inde med spørgsmål eller lign., så råb endelig højt... 

Gallerierne vil løbende blive opdaterede, så man kan følge lidt med i projektet!

Som sagt, så bygger jeg SELV og alt er indtil videre lavet af mig selv og det blir resten også - så her blir nok tale om en meget intimt og hyggeligt rejsegilde...hehe...  Dog blir kloark, VVS og EL lavet af fagfolk... 

 SELVBYGGER!!!

Så fik jeg oprettet lidt gallerier af mit store... Vis hele indlægget
154 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Super godt Petreababy !!
Jeg står selv midt i en gør-det-selv-bygge-process som minder meget om din. Dog har jeg valgt limtræsrammer i stedet for stålspær og så har jeg fravalgt murstenene....

Jeg ønsker dig al mulig held og lykke med projektet. Jeg vil følge det fremover her på lds.dk

 Henning, Lolland

Hej Henning.

Jeg kan kun opfordre dig til at lægge billeder ind i dit eget galleri og kommentere hvordan det gåer...
Jeg er sikker på vi er nogle der gerne vil følge projekterne fra sideliniien :-)

MVH Njord

MVH Njord
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Yes det skal nok komme. Min bedre halvdel arbejder på en blog hvor der vil blive postet billeder osv. Jeg linker når den kører....

Fik støbt halvdelen af terrændækket igår så jeg er ikke kommet helt så langt som vores ven her... 

 Henning, Lolland

cuk >> Jeg takker! Der er lige kommet lidt flere billeder i galleriet...dog går det jo ikke så hurtigt nu, da jeg er 'up to date' og arbejder jo som sagt alene, så det skrider jo ikke så hurtigt fremad...

HLolland >> Dit projekt lyder spændende, firmaet hvorfra jeg har inspiration til mit hus, bygger også deres op i limtræsrammer og så træ 'kassetter' - de bygger det på INGEN tid... Ville være spændende at følge dit projekt!

UPDATE:

Jeg er pt nået til at skulle montere spærplankerne. Nu hvor jeg skal igang med tagkonstruktionen, så ville det være rart, hvis folk måtte ligge inde med ét eller andet, som man skal huske og som er meget vigtigt...tricks til dampspærre, kviste, reglement eller lign. Mener jeg har styr på det meste, men sådan mere for en sikkerheds skyld...så spyt endelig ud...

Blir godt at få monteret de spær, få skruet tagbrædderne på (2.200m ialt hehe), samt monteret underpappet, så man kan bygge uanset vejr, resten af året...skal jo til at mure ydermuren og måtte det regne en dag, ja så er det jo bare at hoppe ind i ly og mure skillevægge eller lign...

Go' dag til folket! ...nu vil jeg ud og købe et sæt regntøj og så videre i 'spær' projektet... )

 SELVBYGGER!!!

Nogen som ved om man selv må brænde tagpap på eller om det kan give problemer med eks. forsikring senere hen...?

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg tror ikke at forsikringen kræver at det skal være en fagmand, men hvis der kommer skader pga. at det er lavet forkert vil de vel forsøge at skubbe den fra sig, men ring evt. til dem og spørg.

Jeg skal selv have pap på taget men gør det ikke selv da jeg er bange for at jeg ikke kan lave det pænt nok. Frygter især at der ad åre kommer buler mv. hvis jeg gjorde det selv.

 Henning, Lolland

Det kan du sagtens selv ja.
Skrevet af HLolland på 08 jun 2011 21:33
Yes det skal nok komme. Min bedre halvdel arbejder på en blog hvor der vil blive postet billeder osv. Jeg linker når den kører....

Fik støbt halvdelen af terrændækket igår så jeg er ikke kommet helt så langt som vores ven her... 

Husk link til bloggen...
Okay, tak! Lidt delte meninger, men det kunne tyde på, at man godt selv må... Må lige høre dem ad...

Er lidt i et dilemma, da jeg jo som sagt er ved at skrue tagbrædder på og de må jo ikke få vand og vejrudsigten siger jo regn de næste mange dage, ikke meget, men alligevel sporadisk regn og jeg nægter simpelthen at dække hele taget af med plastik, når det begynder at regne, så må jo finde noget andet jeg kan lave i ventetiden. Jeg tænkte at jeg lige så godt kunne begynde at skalmure huset og så var det jeg tænkte om der var nogen herinde, som ved hvor jeg finde 4 stk. murehjørner i en ca. 3,8-4m længde...? Og hvis nogle skulle kende én som ligger inde med noget bukke stillads, som de vil sælge, så kunne jeg meget vel være interesseret, skal ikke bruge så fandens meget, da jeg regner med at mure huset i "etaper", altså et hjørne, et par søjle mure mellem vinduerne osv, så en 6-8m stilads i længden, som kan gå op i en 2-2,5m...

 SELVBYGGER!!!

Lige et par hurtige murer spørgsmål! )

Jeg skal igang med at mure facademur imorgen...

Jeg har luret hvordan man monterer murerhjørner osv, dette gøres jo typisk ved at opmure EN side af gangen, således at fx et hjørne ved en gavlvæg "fortander" og man så opmurer denne efterfølgende. En af fordelene ved dette er jo bl.a. at man kan ligge hjørnestenene op mod murhjørnet, MEN jeg kunne godt tænke mig at bruge fx ET murerhjørne i alle fire hjørner, så jeg kan mure rundt om hjørnet og undgå disse "fortandede" hjørner. Dette kunne jo gøres ved at montere murerhjørnet således, at man trækker mursnoren på indersiden af hjørnet og dermed kan mure rundt om hjørnet, MEN er det noget man gør eller gør man det kun på førnævnte måde...??

 SELVBYGGER!!!

Der er yderligere 134 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også