havetraktor og buskrydder

hejsa jeg skal have en havetraktor og en buskrydder til MAKS 10000 ialt jeg har set på MTD RS 125 96 til 8600 eller deromkring
virker den? vil den feks kunne køre et læs grus elelr hvor er dens begrænsninger og klipper sådan en flot?

en buskrydder hvad skal man vælge der? bare en PARK eller andet fra silvan?
56 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen der her en mening

jeg vil også gerne lige høre jeg overvejet at slå lidt græs hos nogle naboer for at få lidt lommepenge hvad syntes i er retfærdigt at tage for det per gang de priser jeg har fundet på nettet er jo helt ude og flyve
Jeg købte i fjor em MTD som du beskriver. Den virker overraskende godt, og har heldigvis en topventilet motor, der er langt mere økonomisk end den gamle Husquarna på samme størrelse.
I det hele taget finder jeg kvaliteten på højde med eller måske ligefrem bedre end den højere estimerede Husquarna.

Det er lidt åndssvagt at man skal slå klippeværket fra, hver gang man skal bakke med den, men en skønne dag finder jeg vel frem til den sikkerhedsdims der bevirker dette.

Den klipper rigtig pænt, men det gjorde den gamle også, da den var ny.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvorfor skal man slå klippeværket fra når man barker og hvad mener du med at den gamle også klippede flot kan man ikke slibe knivene og er det knive eller hvad sidder der derunder
Motoren dør, hvis man lægger bakgear ind, medens klippeværket kører. Det er noget sikkerhedsfis.
Joh, man kan slibe knivene, men almindeligvis skal de skiftes, fordi de slides meget på enderne og bliver dermed for korte. Efterhånden kunne knivene ikke nå sammen og der blev sat en stribe uklippet græs imellem dem.
Det er 2 roterende knive, der sidder i klippekassen.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
ok som man kender det på en normal plæneklipper
hvor meget koster sådanne knive har ikke lige kunnet finde noget på mtds hjemmeside
Det ved jeg ikke endnu

Med venlig hilsen
ktm

 

er der nogle der ved hvad af MTDs udstyr der passer på mtd rs 125/96 når man klikker på tilbehør er det ikke særlig meget men passer vogne mm på?
Hej

Vi har en Partner plæne traktor. Kan se at i den omtalte MTD er en lidt finere model en den vi har, men når det er sagt så er der ikke stor foreskel på de forskellige mærker. Hvis man kigger lidt på de forskellige mærker så er det stort kun set farven der er forskellig på visse klippere...

Mht til ikke at kunne bakke mens der klippes. Vores har samme fis. Men...
Tændingsnøglen har 3 positioner + "neutral". I position 3, aktiveres starteren, position 2 der står den normalt når man kører. Men faktisk så kan man også køre når den står i position 1. Det virker ikke særlig logisk når man normalt kører bil. Det mærkelige er så at man kan bakke + klippe i position 1. Se lige om jeres ikke er det samme..

Jeg kigge på et tidspunkt efter knive. Jeg kan ikke huske prisen, men det var ikke afskrækkende at skulle skifte dem. Pga akut klippe behov (barnedåb) fik de bare en tur med vinkelsliberen. Jeg sliber dem til hver sæson, og skifter så når de ikke kan nå mere.

Buskrydder. Dem jeg har snakket med sagde klart. Hvis du skal bruge den til mere end hygge, så køb en du har tillid til. Jeg blev anbefalet en Honda fra den lokale smed / maskinværksted. De koster mere end en billig model fra Silvan, men det skulle sikre at du ikke bliver alt for hidsig på den pokkers maskine som igen ikke vil som du vil det.. Jeg endte med en brugt Honda trimmer. Den kører fint på andet år i min varetægt, altså til mit behov. Gav vist 2500,- for den.
Næh, den gik ikke med min MTD!
Jeg røg ellers lige på stedet ud for at kontrollere, om det virkelig også skulle være tilfældet med min, at den kunne holde sig igang i bak med klippeværket til. Men ak, nej!
Men jeg er også altid uheldig. Jeg vinder aldrig 18 mio i Lotto selv om jeg ser efter!!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 46 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også