starter ikke

Hej, nu håber jeg sgu der er nogen der kan hjælpe mig!!.....

Jeg har en motorcykel, som en til i går startet som den skulle... Men så nu er den helt død.
Der kommer ikke strøm ud til tændrørene, så det noget el. Men hvad kan jeg ikke finde ud af. Håber der er nogen der kan hjælpe.. Det er en Moto guzzi 650 fra 1983.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorlænge har du haft den motoguzi ?
Har du glemt at deaktivere dødmands knappen, det er ofte der nybegynder fejlen ligger.
stelkabel til starter

Jeg har lige fået den. Dødmands knap????????. Hvor er den??......
Det må jeg prøve...
Din dødmands knap sidder ved din venstre hånds håndtag ved siden af rouladen, enten over eller ved siden af kontakten til selvstarteren.
Du burde slet ikke køre på den før du ved hvad de forskellige knapper kontakter mm. bruges til.
Du kan sagtens aktivere selvstarteren og tørne motoren selvom dødmands kontakten er aktiveret, der er bare ingen tændning. Og skulle du ved et uheld en dag gå til at aktivere den med 100 kmt, vil du nok få en brat opvågning på hospitalet, så det er ret vigtigt du ved hvad de forskellige ting er til.
Men det er da noget du lære på køreskolen, så har du overhovedet kørekort til en motorcykkel ???????????????
Annonce
batteriet er vel løbet tør for strøm eller er har du lukket for benzin.!
For det første kender jeg alle mine knapper på min cykel. For det andet sidder min startknap i højer sidde. For det tredie har den ikke en dødmandsknap. (derfor jeg spøger). Har kørekort til motorcykel. Man må godt ha en motorcykel uden kort. Og husk og være glad. Livet er for de levende..
Glemte at skrive det vigtigst. Har fået den i gang. Renset alle stik, og platiner, Så startet den som en mis...
Ja det var jo mig der skrev fejl, det er højrehånd !
Det må være en ret gammel Guzi når der ikke er dødmands knap.
Og vil du i fremtiden sikre dig at alle kontakter og stik altid fungere, så smør det godt ind i siliconefedt, ligeså polerne på akomulatoren. Det kan også godt betale sig at give fatninger i lygterne lidt fedt, så ire de aldrig til.
Lover dig. Det skal ikke ske igen...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis