Speedometer problemer

Jeg har en Opel Vectra 1.6 fra 1996, hvor speedometeret driller. Den ene gang kan jeg køre hvor det virker og næste gang virker det ikke. Er det elektronisk eller med kabel. Jeg bliver glad for et svar
29 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en "geber" på gearkassen. enten er den defekt eller stikket er irret

 

Tak for svaret, men hvad er en geber?
Skrevet af Dickies på 22 maj 2011 18:52
Tak for svaret, men hvad er en geber?

Det er en giver når det oversættes direkte fra den sydlige afart af sønderjysk. Spøg til side det er det tyske udtryk for en impulsgiver, som bruges til at sende impulser til f.eks. dit speedometer.

Til Uldal, har du en bror der hedder Ib?



 


fase
til fabrin = nej for s... da, men pænt navn

 

Nu har jeg haft min bil på værksted og lige præcis på min bil sidderder ikke en giver på gearkassen. Min er en Opel Vectra fra 1996. Han snakkede om, at den sad et andet sted. Kan du hjælpe mig så ikke hele bilen skal skilles ad for at komme ind til speedometret?
signalet til speedometeret skal jo komme fra gearkasse, så du må finde hvor kablet går ind i toppen. her sidder giveren/omformeren

 

jamen min har en elektronisk føler og ikke noget kabel, men sidder giveren der må jeg prøve en anden mekaniker, men tusinde tak for rådet
Der kører millioner af biler rundt uden giver på gearkassen,det er spild af penge med en sådan dims når hvert hjul i forvejen sender signaler om dets omdrejninger til køretøjets ABS system.
Signalet på en Astra kommer fra ABS følerne via motorens ECU og det skulle undre mig meget om det ikke er det samme på dens storesøster Vectra.
René
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis