Indbygning af el-måler

Jeg har en Landis+Gyr E120 elmåler som sider monteret på væg. I forbindelse med ny el-tavle der bliver undersænket i væg vil jeg også gerne elmåleren bygget ind i væggen. Jeg havde håbet der fandtes en ramme til fomålet men kan ikke finde en.

Nogen forslag til hvordan dette kan laves?

Mvh Kristian
Jeg har en Landis+Gyr E120 elmåler som sider... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Casper t på 22 maj 2011 17:53
hvis du bor i dong område skifter de gratis din el-måler i forbindeelse med total renovering af tavle,altså hvis du selv betaler målerramme/tavle,de har modeller til din  skinne montering så den fylder ikke meget.

Kasse til målerrammen har stadig de samme mål.

fase
Aldrig i livet om jeg skal have måleren i facaden, den er da tude grim sådan en kasse...
Måleren er skiftet for 1½ år siden og den model der stadig monteres af Tre-for og med GSM/GPRS så kigger aldrig på den. En PME 150 kasse er alt for stor til sådan en måler da målene kun er omkring 180x170x70mm.
Her er link for de interesserede: http://www.landisgyr.com/dk/apps/products/data/pdf1/E120t_Fact_Sheet_DK_v110.pdf

Mvh Kristian
Skrevet af Kristian T på 22 maj 2011 19:17
Aldrig i livet om jeg skal have måleren i facaden, den er da tude grim sådan en kasse...
Måleren er skiftet for 1½ år siden og den model der stadig monteres af Tre-for og med GSM/GPRS så kigger aldrig på den. En PME 150 kasse er alt for stor til sådan en måler da målene kun er omkring 180x170x70mm.
Her er link for de interesserede: http://www.landisgyr.com/dk/apps/products/data/pdf1/E120t_Fact_Sheet_DK_v110.pdf

Mvh Kristian

Nu har du spurgt om, hvad der er af muligheder for indbygning af din måler. Du har så fået nogle henvisninger til hvilke muligheder, der er for at bygge måleren ind endten ved/i gruppetavlen eller udenfor. Det er dit hus, så du har selvfølgelig selv afgørelsen af, hvad du vil have. Jeg har ud fra de forslag, der er givet, haft den opfattelse, at du har fået nogle valgmuligheder, som du kan bruge som du vil. Uanset hvad du henviser til af målere, er der regler for hvordan målerrammen skal se ud, og det er min opfattelse at henvisningerne er givet ud fra disse regler. Uanset om du kan lide det eller ej, så er målerrammen af de dimensioner, der er opgivet i de henvisninger, der er opgivet. Du kunne jo eventuelt prøve at ringe til dit forsyningsselskab og spørge om hvilke muligheder du har.
Det forbavser mig, at du ikke har spurgt din installatør, men der er måske et GDS projekt?

fase
Skal måske præcisere der er tale om indvendig gips væg og derfor er ingen af disse løsninger attraktive for mig.

Mvh Kristian
Skrevet af S. fabrin på 22 maj 2011 18:12

Kasse til målerrammen har stadig de samme mål.

Ja den fylder som en UG6 tavle  det er en standart bredde
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis