Timetæller montering

Da både skiw og maskine er nyrenoveret kunne det være rart at følge med i hvor mange timer maskineriet snurrer.

Hvor tilslutter man bedst + ledningen, altså impulsen til timetælleren? Den skal jo kun tælle når maskinen snurrer, og ikke blot når jeg kobler hovedafbryderen til.

Fremdriften er en Yanmar 1GM.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det blot er en plusledning, må den vel kunne kobles på generatoren. Der må være et sted, der kun er strøm når den lader.
Som er den ene side af ladelampen!

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Tak, det prøver jeg.

Ellers er tændingsnøglen vel også en mulighed?

Ja hvis du har en tændingsnøgle, er det da langt det nemmeste.

Du har den vel ikke stående med "tænding på " i længere tid uden motoren er i gang.

mvh jens

 

Har tændingsnøgle. Og nej har ikke tænding på særlig længe uden startet maskine, der er jo olietryksalarm der hyler (højt) når den ikke er startet.
Monterede på tændingslåsen. Udgangen til startknappen der jo får strøm når nøglen drejes.
10 min arbejde og det virker efter hensigten....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis