Kondenstørretumbler opsamler ikke vand i bakken.

Hej har en kondenstørretumbler som ikke virker ordenligt. Der kommer slet ikke noget vand i opsamlingsbakken ( Eller hvad den nu hedder ). Har taget siderne af så jeg kunne se om der skulle værer utætheder på slanger osv, det er der ikke. Varmelegmet virker også fint. Nogler der ved hvad problemet kan skylles ?

vh jimmi
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo skyldes at din vaskemaskine er så god til at centrifugere at rest fugtigheden er meget lille, så vil der jo ikke komme vand i spildbakken, detvil blot blive blæst ud i rummet. Den anden mulighed er at din kondensator ikke virker !
Nej tøjet bliver ikke tørt
vh jimmi
Jamen, så virker det som om kondensatoren ikke virker så.

Hvor gammel er den tørretumbler, der er ikke stadig garanti på den eller ?

Hej

Det kunne også bare være den skal renses godt og grundigt. Det er ofte det der er galt. Prøv at skille den ad og se om den ikke er stoppet.

Mvh Jakob

Det sker ofte hvis fnugsien ikke lukker ordentligt til, så tilstopper luftkanalerne. Men så burde din maskine selv stoppe og melde fejl.
det filter du tror der er forneden - er kondensatoren der er sat til med fnuller. rens den og det virker igen

 

jeg ville tjekke om "kondensatoren" er tilstoppet !
den sider bunden bag en lille låge og ligner et stor Alu-filter ( køler på en bil vil også være en god sammenligning )

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis