Så oprandt dagen

I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke flere træbåde til mig, så den næste båd bliver af glasfiber, hvis jeg finder en efter min smag. men jeg har dog en i kikkerten.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
I dag solgte jeg min båd, og er nu bådløs, ikke... Vis hele indlægget
97 svar
 Følg tråden
Der er 70 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det fangede jeg.. Det var mere det at han sagde den var velholdt.. og jeg ser en trist grå, beskidt og mat båd.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af Håndværkeren på 01 jun 2011 06:52
Hvorfor kalder i Andy for Grom ?

Andy prøv at gå på DBA eller G&G og se efter de to bådtyper, så vil du kunne se den store forskel.

Forkortelsen af GrandOldMan men de fleste plejer at forkorte det gom uden r.

Tilbage til tråden.. Jeg var lidt naiv... Hvis man søgte en 27 fod, så må en i samme mærke på 28 fod være magen til bare en fod længere. Men sådan er det ikke..

I Vindeby Havn ligger der to Mascot 28 og jeg har kun set dem udvendig.. men det ligner sådan en båd, hvor man kan gå i læ og styre når det regner og blæser.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

På DBA er der en Kitt 25 til 120.000,00 kr.  der er da rig mulighed for at stå i læ og hele to kahytter er da heller ikke så ringe Lynæs
ang. navne, så er det da ikke smart at ha' så langt et navn.
ang. båd, så forhandler jeg pt.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
fik lige tilbudt en LM27 i hjemhavnen, en fin båd, men nok ikke den store oplevelse for sejl.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Annonce
Jeg snakkede med nogen der sejlede sådan en og de sagde at de sejlede sjældent højere end halv vind.
Nu er LM jo også bygget over den gamle læst som du påpegede om en Ejvind Motorbåd, stort tungt skrog uden de store fart potentiale, og med alt for lidt sejl i forhold til vægt. Det er en motorsejler med tryk på motor, den kan ikke sejles for sejl uden brug af motoren hvis den bare skal gå 45 grader til vinden. Men motoren behøver så ikke gå for høje omdrejninger for at opnå en rimelig fart.
Der har den Vibo jeg henviste til da noget mere sejl, nemlig 31 m2. til en 26 fods båd, og går vi ud fra den gamle fingerregel om at båden kan bære hvad den er i fod, altså antal kvadratmeter, så må det da siges at være helt godt med 31 m2. Men den har så også kun en lille hjælpemotor i form af en 15 hk. yanmar diesel.
Der er jo det ved det, at jeg ikke er ungkarl, og fruens ønsker skal jo også i en vis grad tilgodeses, hvis man vil sejle. Det er muligt at Vibo er en god båd, men jeg vil IKKE ha den. Mine planer med Fjorden er strandet, da ejeren alligevel ikke ville sælge, der er ingen tvivl om, at det var ønskebåden.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det kan være en Bianca 27 er mere interessant, dog sidder du ikke i tørrevejr når du sejler men alligevel, sejler godt både for sejl og motor - god komfort for fruen og alligevel kan den sejle "drenge røv"

Vedhæftet billede er fra Classic regatta i Svendborg 2009 og skipper er 75 år.

Kun en tåbe frygter ikke haven  
Kalde nr. XPB5991 

Lidt udvikling har der da været, skal til Helsingør og se på denne her. Håber det er den rigtige.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis