Dele mobilt bredbånd ?

Hej herinde.

Vi er campister og vil bestille mobilt bredbånd som vi kan have med
på camping. (kun i danmark)
Men vi er 2 mennesker og også 2 pc så vil høre om der er en måde
vi kan være på nettet samtidigt ?

Hilsen Jan

P.S. den ene pc kører med windows vista og den anden med
windows 7
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Jan

Til det brug vil jeg anbefale at bruge en løsning so den teleselskabet 3 tilbyder:
http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Modems_routere/Huawei-Pocket-Wi-Fi-E585/

Det er i princippet en trådløs router ligesom den som i evt. også har der hjemme. Den sikres naturligvis med kodeord så andre ikke kan bruge det.

Det KAN også lade sig gøre med et almindeligt usb modem, meen det er en længere teknisk forklaring..
Hej

takker for svaret  men vi har haft 3 som teleselvskab en gang
for meget her i huset.
Har været ved at kikke efter den router de bruger men kan ikke finde
det nogen steder.
Er der andre routere der kan det samme ?
Den anden måde du skrev om er den MEGET teknisk ?

Hilsen Jan
Okay, helt forståeligt at du ikke ønsker at bruge 3.

En anden, lidt dyrer løsning, er at købe det der hedder en 3G router, her kan du tilslutte et usb-modem fra den udbyder du vil bruge, og tilslutte flere computere.

Hvis det er den løsning i hellere vil gå efter, skal i have fat i sådan en sag her: http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/netvark/JENAL3G/jensen-airlink-3g

Den sidste metode er noget med at oprette et ad-hoc netværk så den ene computer forbinder direkte til den anden og på den måde kan dele netværket.. Men igen, det er rimelig indviklet og svært at få til at kører optimalt, især når man kommer hjem igen og skal bruge hjemme netværket igen. Desuden er jeg også lidt usikker på om det vil kunne lade sig gøre når det skal ske mellem Vista og Win7.

Hilsen Kim
Nu ved jeg ikke hvilken mobiltelefon du/I har. Men en del nyere mobiler kan bruges som WIFI hotspots. Dvs. at telefonen fungerer som trådløs router, og så definerer man et netværks-navn og kode på telefonen, som pc'erne så forbinder til. Det kræver så at begge pc'ere har wi-fi, men siden i taler camping, er det jo nok ikke stationære pc'ere ;o)

Det fungerer her med min HTC Desire.

mvh Søren
Du skal være meget obs på at dit modem kan spille sammen med den evt. router du køber.
Jeg købte en router til mit trådløse internet, men fordi jeg havde fået et nyere modem end det routeren var beregnet til, fik jeg det aldrig til at spille.
Senere fik jeg ombyttet modemmet, men da havde jeg via deres hotline stillet og pillet så uendligt meget i uendelig mange timer i telefonen med den flinke svenske dame, at jeg aldrig mere fik det op at køre.
Det er helt vildt kompliceret.
Jeg har nu en aldeles ubrugelig router til 1400 kr. som kan skrottes.
Løsningen for os blev, at vi begge har hver sit abonnement. Så er vi heller ikke afhængige af hinanden. Vi har jo mobilt bredbånd for netop at være uafhængige og mobile.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Du skal såmænd bare købe dig en 3G router.

Det er den letteste løsning. Se mere her: http://www.usbrouter.dk/

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Du kan finde og købe et billgt 3g usb dims. Den sætter du i din computer. Så kommer den op, installerer sig selv osv. Når du er på internettet, så skal du under kontrolpanel -> netværksforbindelser. Der kan du se din netværksforbindelse fra 3G dimsen. Højreklik på den -> Egenskaber. Derind et sted er der noget der hedder "Del denne forbindelse med andre". Der sætter du et hak i, klikker anvend og OK. Nu skal du bare finde et netværkskabel og forbinde de to pc'er sammen. Den der har 3G modemmet vil dele forbindelsen over kablet med anden computer. Håber det hjalp lidt.

hej Alle

Takker for svarene, men indtil jeg kan få en hurtig og stor nok trådløs
forbindelse jeg kan bruge hjemme og på camping vil jeg prøve Demogs
forslag.
det med mobilen var en god ide men min forlovede siger at hendes
iphone 4 ikke kan gøre det med windows 7.

Hilsen Jan

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis