Ventilator og styring til luftsolvarmepanel

Køkkenhaven er tilsået, et par vandrør er så godt som monteret (inden weekend) drivhuset sat på standby(det bliver frilandstomater igen i år) dåserene er tomme, træet er i hus, thermopolycarbonat ligeså, jeg er nærmest klar til mit projekt luftsolvarme, Jeg har en plan for hvordan den skal laves, det eneste jeg stadig ikke har styr på er ventilator og styring, jeg har fundet noget på nettet http://www.kerychip.dk/oscommerce_st/ca ... cts_id=992 men syntes godtnok det er mange penge, og jeg kan ikke rigtig se hvad den gør, og er heller ikke klar over hvordan sådan nogen skal virke. Optimalt set ville jeg gerne have en blæser der regulerede sin hastighed ud fra den effekt panelet produceret samt noget differens styring på paneltemperaturen kontra rumtemperaturen, ved dog ikke om det er skudt langt over målet. Kan nogen hjælpe, en nævnte i en tidligere tråd en Harald skrald thermostat og en computerblæser (er det ikke 12V ?) men hvor skulle den måle henne?
Køkkenhaven er tilsået, et par vandrør er så godt... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
øv øv øv okay tilbage til første indlæg, på det link har de i alt fald en blæser der kører 230V
Det er såmæmd bare et link til en webshop der bl.a. sælger 230V blæser, samt nogle kit til indbygning i luftsolpaneler, hvorfor det ikke virker nu aner jeg ikke, det virkede da jeg postede det, men her er et nyt
http://www.kerychip.dk/oscommerce_st/catalog/product_info.php?cPath=47_49&products_id=992
Ja den er dyr...
Jeg kan til fulde forstå dit ønske om den anden løsning.
Hvis du er meget lav det selv agtig vil jeg gerne instruere dig i hvordan du kan lave din styring selv.
Det er ikke lige til at gå til men bestemt heller ikke umuligt.
Annonce
Hej GDS Elektro
Det kan da godt være at det kunne være en løsning, jeg tog selv en elektronikmekaniker udd. i søværnet for 25 år siden og blev senere omskolet til elektromekaniker, nåede dog aldrig at bruge det i praksis, for da jeg var færdig manglede de ikke længere elektromekanikere. Men alt det har jeg ikke arbejdet med de sidste 15 år så det ligger lidt langt væk.
Jeg har lige snakket med vores CTS tekniker for at hører om hans firma ikke havde noget i brokkassen jeg kunne bruge, jeg ved nemlig at han er interesseret i en netværksharddisk jeg har men som jeg ikke bruger mere.
Så lad os lige se hvad han kan fremtrylle, du hører fra mig.
Ok ja det lyder som om det kunne være en fin handel i kan lave
Nu ved jeg ikke hvad du fandt ud af med din kollega, men ang. temp styring, fandt jeg noget blæserstyring til PC, hvor man vist kan måle flere forskellige temperature, og indstille blæsere derefter.

http://www.coolerkit.dk/strømstyring___fan_controller_fancontrollere-c-192_193.html

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis