Hvilke Tomrør, til kølerør.

Jeg skal have støbt nyt gulv i mit fyrrum, jeg vil godt have indstøbt tomrør , hvis jeg på et tidspunkt udskifter oliefyret, med jordvarme, eller luft/vand.

Hvilken tykkelse tomrør, skal der bruges, og skal der være et eller to stk.

Jeg regner med de skal ligge midt i isoleringen.

mvh jens

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har kontaktet en vvs'er, der anbefalede 2 x 110 mm kloakrør.
For at blive ført op gennem gulvet kræver det en 90 gr. bøjning.
Her blev der anbefalet at lave den af 6 stk 15 gr bøjninger, det giver en lang blød bøjning.

mvh jens

Til je__ns !

Du kan også bruge 2 stk. 110 mm kabelrør (korrugerede rør), som du kan bøje i en blød bue uden samlinger. De er normalt med en glat indvendig belægning, som gør det nemmere at trække noget andet ind i. Hvorfor skal de ligge i isoleringen, læg dem bare nederst. Tag evt. også et 63 mm rør til el og hvad der ellers kommer til.

fase

De kommer faktisk, til at ligge under isoleringen, og der er trukket et tomrør til el også.

Jeg havde overvejet, at bruge kabelrør, men jeg havde nogle grå 110 mm pvc rør liggende (vandrør)
Jeg troede egentlig kabelrør, også var rillet indvendigt...

mvh jens

Du kan bruge alverden rør til det, bare det er glat indvendigt

HVis du kan nøjes med Ø40 hovedledning vil jeg anbefale nogle Ø90 ATO PVC opføringsbøjninger. - Hvis du skal op i Ø50 skal du op i Ø110 som indføring. (Hvis du anvender disse mål passer det perfekt med isolering omkring rørene uden du har et stort mellemrum mellem isolering og indføring.)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis