Undertag?

Hej - jeg skal have nyt tegltag på mit gamle hus fra 1924, men er i tvivl om, hvilket undertag jeg skal vælge: Huntonit eller diff åbent undertag? Bor på et forblæst og udsat sted, huset har kviste og karnapper og derfor mange underlige samlinger...er der nogen, der ved, hvad der er bedst og mest holdbart?

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En kendt vestsjallandsk tømrermester vil snarest forklare om Huntonits fortræffeligheder. Og han vil være ked af at læse at du ikke mener at Huntonit er diffusionsåben. :o)
Selv om Huntonit vist primært er udviklet til ventilerede undertage.
Og det er rigtigt at det heldigvis er sjældent at det blæser så meget at Huntonitten blafrer! :o)
Er du rig?

Man får hvad man betaler for - og huntonit er ikke væsentligt dyrere i materiale -og monteringspris end banevarerne.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Jamen BOFH, når "Man får hvad man betaler for" og du siger at prisen stort set er den samme, siger du så også, at det er ligegyldigt hvad jeg vælger? 

 

Hej

Huntonit er diffussionsåbent, og en af de bedste undertage man kan vælge efter min mening, men i dit tilfælde hvor du skriver, at det er et kompliceret tag med mange "svage" steder, må anbefalingen være et fast undertag af brædder m/ tagpap eller lignende.
Annonce
Jeg er netop i gang med at give tilbud på en lidt kompliceret tagkonstruktion med mange gennembrydninger af undertaget, med mange kviste, og ikke ret meget "ren" tagflade, og netop her vil mit valg også være fast undertag med pap. Min mening er helt sikkert den samme som Orla´s hvad det angår, fast undertag af brædder/finér med pap på. Det giver et godt underlag til vandrender, gennembrydninger, skotrender osv osv.

http://www.lyrk.dk
Tuuusind tak for jeres svar - jeg er jo indenfor undertage den rene neanderthaler-kvinde, så det betyder rigtig meget med nogle gode, forståelige svar. Tak skal I have 

 

Skrevet af Orla Nautrup på 18 maj 2011 10:01
Hej

Huntonit er diffussionsåbent, og en af de bedste undertage man kan vælge efter min mening.

Helt enig, Huntonit undertaget er det bedste undertaget på markedet.

Og er helt klart mit foretrukne undertag, og bruger det mere eller mindre på alle tage, der er dog enkelte tilfælde, hvor det ikke er det bedste valg af undertag.

Og det er feks. hvis der skal helt flade tagmaterialer som tagspåner, skiffer, eller teglskiffer på taget.

Eller hvor det er meget kompliceret tagværk, som feks. med mange sammenbygninger, tagkviste, frontspidser og gennemføringer.

Alligevel har jeg dog ikke oplevet en eneste tilfælde hvor jeg valgte huntonitten fra, men valgt at kombinere det med tagpap løsningen i stedet for, så kommer alligevel meget an på det enkelte tilfælde, hvilket undertags løsning der har flest fordele.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis