maling af vindue udvendigt kun

hej jeg skal have malet et vindue med blyindfattede ruder.

hvad vil folk anbefale. her er hvad jeg har i tankerne

gori 100 5liter 300kr

gori 100 advance (som jeg havde i tankerne) 5 liter 869 kr og aner intet om forskellen på disse to

gori vinduesmaling 2,5 liter 398 kr er vist det samme som gori 100 advanced blot med hurtigere tørretid.

jotun demidekk ultimate vindue 2,7 liter 579 kr

jotun demidekk ultimate 4,5 liter 839 kr. v
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vel kun træværket der skal males?
Men 5 liter Gori kan du jo male 40 m2.

Hvad er der nu galt med en ½ liter vinduesmaling.
Og skal der ikke grundes?




hpox at jeg nævner ruderne er blyindfattede er blot hvis det skulle vise sig at have betydning. vinduesrammen er tidligere behandlet med ubekendte produkter. jo 0,5 liter skulle kunne gøre det, men i altfald gori 100 advance kan bruges på alt lodret træværk uden problemer og der har jeg et hegn jeg kunne bruge resten til.
Godt så.
Men så ved jeg ikke lige hvad du skal vælge.
Men det mest oplagte ville vel være vinduesmaling til vinduet. Og hegnsmaling til hegnet.

Du bruger vel heller ikke samme slags olie til din bil som til din grønne salat. Selv om det ville være mest rationelt.
nej men dette er noget andet, da gori 100 er oplagt på især lodrette flader og vinduer, ligesom gori 99 faktisk er superb til lodrette flader. så til vinduer er gori 100advance perfekt og som jeg er blevet informeret på et tidspunkt det samme som gori vinduesmaling, som blot har en hurtigere tørretid. sælgeren solgte dog kun gori og pinotex. derfor vil jeg høre herinde om nogen har forstand på det.
Jeg har købt maling hos morsmaling.dk - de har været utrolig flinke til at vejlede, prisen er en helt anden end de kendte mærker. Jeg har læst mig frem til på nettet, at de får gode anbefalinger. Men når det nu kun er så lidt du skal bruge er det ikke sikkert det kan betale sig.

Jeg skal desværre først igang med vores vinduer om en uges tid, så indtil da kan jeg ikke fortælle hvordan det virker
Annonce
takker. mit problem er også at jeg ved det er en fordel med en gori 100 advance eller lignende da der både er olie og plastic i. dette giver en stærkere og mere fleksibel film. men om gori eller jotun er bedst vides ikke
skrev noget forkert og har prøvet på at slette mit indlæg

Mine interesser: Køkkenhaven, hobbymalerier, kreative løsninger til hjemmet, bryllupsplanlægninger og simple gør-det-selv løsninger.

 

Jeg har gode erfaringer med:
Velux Rullegardiner

Svane Køkkener

Bryllupsmusik

Hej.

Jeg sværger til Jotun´s produkter på oliebasis. Jeg har kun gode erfaringer med disse.
Eneste ulempe er, at de kan være lidt sene at arbejde med, da tørretiden er lang (12 timer), men det giver jo så træet mulighed for at suge alt  til sig, inden det tørre endeligt op.
Jeg malede for ca 9 år siden, et 90 m2 nyt sommerhus bygget i lærketræ, m. Butinox/jotun produkter. 1 gang grunder og 2 gange heldækkende træbeskyttelse oliebasis  strygninger, og efter ca 5 år blev hele huset vasket for støv og spindelvæv med højtryksrenser da det skulle sælges...- og huset blev som var det malet dagen før. Alt frisk og som "nymalet", uden den mindste antydning af begyndende afskalninger, hverken vinduer eller træbeklædning. 
   Siden har jeg ikke "turde" bruge andre produkter, da jeg tidligere har haft afskalningsproblemer med vinduer og Gori produkter. Men selvfølgelig kan/er Gori produkter sikkert blevet udviklet over 10 år. Tjek evt. malbilligt.dk for priser på Jotun produkter.

jpmoeller

Skrevet af VH på 17 maj 2011 11:26
Jeg har købt maling hos morsmaling.dk - de har været utrolig flinke til at vejlede, prisen er en helt anden end de kendte mærker. Jeg har læst mig frem til på nettet, at de får gode anbefalinger. Men når det nu kun er så lidt du skal bruge er det ikke sikkert det kan betale sig.

Jeg skal desværre først igang med vores vinduer om en uges tid, så indtil da kan jeg ikke fortælle hvordan det virker

Jeg bruger også Morsmaling og er godt tilfreds.

En ulempe er dog at det er unikke farver uden farvekode.

Derfor var jeg nødt til at købe Gori til min stern og vindskeder i sommerhuset da jeg havde købt underbeklædningen færdigmalet i en RAL-farve.

Der er både fordele og ulemper ved Morsmalings unikke farver...................

Fordele er god kvalitet til en god pris.

Ulemper er at man ikke kan få færdigmalede ting i deres farver.

Vinduesmaling har jeg købt hvor jeg fik mine sidste færdigmalede vinduer - for at få nøjagtigt samme farve og kvalitet - til kr. 750,- for 6 liter ( jeg skal have malet alle vinduer og døre i sommerhuset i juni. )

Selve træsommerhuset blev så malet med Morsmaling.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også